Daquiry Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er så flau, jeg har reist på besøk til en venninne og har glemt hele pakken med MM hjemme....hadde med meg til ett måltid, men ikke mer....Så hva gjør jeg i natt og i morgen tidlig før butikkene åpner??? Stakkars unge...jeg føler meg helt ubrukelig her nå....jeg skal prøve å skvise ut noen dråper ME, men det blir vel nesten ingenting.... Noen som har noen forslag???
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 1. finnes det ingen bensinstasjoner i nærheten? De selger NAN. 2. Hvor gammelt er barnet? 3. Legg dette innlegget på skravlesiden også, større sjans for å få kjapt svar der Lykke til, selv aner jeg nemlig ikke.. Mener å ha lest at du kan vanne ut vanlig melk, men det vet jeg ikke om er rikig...
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 jeg hadde sjekka om de hadde ME på bensinstasjon. Der har jeg kjøpt tidligere...
gerd Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 2dl helmelk 1dl vann 1 ts sukker for smak dette kokes opp og avkjøles til det er 37 grader ca. Fant dette på nettet, men aner ikke om det er riktig da....
mamma til fire små Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 hmm. om du ikke kommer deg til en bensinstasjon, går det sikkert bra om du bruker vanlig melk når det er krise. noen som vet grunnen til at de ikke skal ha vanlig melk? er ikke det pga økt sjanse for sukkersyke eller hindrer opptak av jern til de små? i såfall er det jo ikke noe farlig for en så kort periode. mener å ha hørt at de brukte vanlig melk før i tiden.
<3 coccinelle Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Fra flaskeposten.org: Kan jeg lage min egen morsmelkerstatning eller gi vanlig kumelk? Nei. Morsmelkerstatning er bearbeidet slik at den ligner mest mulig på morsmelk. Dette er ikke mulig å gjøre hjemme. Det anbefales ikke at barn får kumelk å drikke før de er 10-12 måneder gamle ( Sosial og helsedirektoratet ). Dersom det imidlertid skulle være krise og du befinner deg et sted uten mulighet til å få tak i MME er dette en oppskrift vi har fått "anbefalt". Ta halvt om halvt med (kokt) vann og kumelk. Tilsett evt en halv teskje malt. Vi gjør oppmerksom på at denne IKKE er ment for bruk over lengre tid, IKKE kan måle seg med morsmelkerstatning du får kjøpt i butikken og på ingen måte anbefales. Den er likevel bedre enn å gi ublandet kumelk.
Daquiry Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 jeg har sjekket med bensinstasjonen, men de hadde ikke.....Hun er bare to mnd gammel. Jeg får gi henne utvannet kumelk i natt, og stå på døren til butikken i morgen tidlig kl 9....Huff, dette var helt j....:-( Takk for svar!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Slapp av...om hun da vil ha vanlig melk kan du fint bruke det som et engangstilfelle
2 fine små Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Vær løsningsorientert, slapp av og det ordner seg. Dette gjorde man før i verden, og dette har blitt gjort med oss alle her inne ved behov, det er ikke krise overhodet, bare en liten C-løsning, så får du orden på det igjen i morgen, ikke banke oss selv så opp hele tiden..... =o) Kan du ikke være så snill og rapportere at barnet ditt har det utmerket i morgen, at alt går bra og at det ikke var noen særlig grunn til bekymring? Ellers lykke til.
Daquiry Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2009 Hei jenter! Det gikk greit, hun fikk to måltider med utvannet lettmelk og det ser ut til at det har gått greit...heldigvis. Fikk tak i mm i morges, så nå har roen senket seg her...Takk for støtte og hjelp!! Klem
2 fine små Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Se der ja! Det ordner seg, da vet alle andre som kommer i denne situasjonen dette, strålende.... =o) Det verste er jo at mange barn i verden går uten mat noen dager, men det var ikke vits å si til deg i natt, men de overlever de også. Er nok deilig å ha forsyning i hus igjen, kan jeg tenke meg. Klem og god helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå