Gå til innhold

Hei alle sammen:)

Anbefalte innlegg

Tok en test mandag og fant ut at jeg var gravid:) I følge diverse kalkulatorer har jeg termin 20 eller 21 september;) Formen er tipp topp, merker jeg har god matlyst ellers merker jeg ikke noe til det:)

Jeg må jo si at jeg ikke helt vet hvordan dette foregår da:)

Er det noen som kan hjelpe meg?

Er det legen som kontakter en jordmor? Hvor ofte er det vanlig å ta ultrlyd da?? Hvor ofte skal man dit?? Når er det vanlig å ta første ultralyd??

Siden det fortsatt er tidlig i svangerskapet har vi valgt å ikke si det til noen før uke 12:) Håper selvfølgelig på det beste, men man vet jo aldri... Har noen mødre som er veldig klare, så da blir jo ventetiden for de litt kortere også;)

Ønsker dere alle lykke til:)

Hilsen frk. noe forvirra:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139461087-hei-alle-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer med Nurket i magen.

Legen vet hva som skal gjøres og hvis alt forløper normalt får gravide vanligvis tilbud om 1 ultralyd, ca uke 18.

Mange velger å ha flere ultralyder pga nyskjerrighet eller bekymringer (og sikkert mange andre grunner), for de fleste skjer dette privat og det må da også betales for selv :)

Ut ifra hvor du bor kan du også velge hvem du vil skal følge deg gjennom svangerskapet (jordmor, lege, helsesøster), de fleste går gjennom fastlegen sin, iallfall først, også vil du "forhåpentligvis" få den informasjonen du søker der :)

Jeg hadde veldig magesmerter og høy crp, så jeg ble sendt på sykehuset for videreprøver mandag(samme dag som jeg fant ut jeg var gravid) De fant ikke no galt da, men de ville jeg skulle komme på en ny ultralyd igjenn i uke 10!!

Er veldig bra med god oppfølging, men blir jo litt skremt også.. Så lurte litt på hva som var vanlig.... Er litt derfor vi ikke har turt å fortelle det til noen også.. Føler at det er noe legene skjuler...

Men tusen takk for informasjonen:)

• 2 måneder senere...

Hei...trenger jo ikke være noe de skjuler da....de vil bare følge deg opp og det syns jeg er fint jeg.

Å hvis du er litt bekymret for det og føler at de skjuler noe så kan du vel spørre og si at du er litt usikker på hvorfor du skal tas så mange prøver av.Men nå så jeg at dette her var jo en stund siden...januar,så du har sikkert fått mer svar på ting,og jeg håper at alt er iorden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...