Gå til innhold

Hjelp!! Jenta mi vil IKKE ha pupp...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun får pupp på morgenen, men resten av dagen er hun overhode ikke interessert i puppen, hun skal bare ha melk fra flaske...

Den eneste måten jeg kan få henne til å ta puppen er hvis jeg forsiktig lurer fra henne smukken mens hun sover, og legger henne til puppen istedet slik at hun tror at hun har smukken i munnen... Flere som har det sånn eller? Tar gjerne imot tips, har ikke lyst til å gi opp puppen helt enda!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

presse ut litt melk før du tilbyr puppen, så melka kommer fortere..?

la henne suge litt på fingeren så sugerefl. setter i gang og så tilby pupp..

høres brutalt ut dette her..men de blir jo sultne og spiser til slutt, så ikke gi flaske??

skjønner vel at melka kommer fortere fra flaska, det liker de vettu:P å slippe å jobbe for maten..:D

Skrevet

Har prøvd å melke meg først slik at melka kommer, men hun vrir seg bare bort å skriker. Kan jo ikke tvinge henne på puppen heller, da vil hun hvertfall ikke ha...:/

Jg har pføvd å la det gå i det lengste, slik at hun blir skikkelig sulten, men hun nekter fortsatt å ta puppen... Som du sier så tror jeg hun har skjønt at melken kommer fortere fra flasken enn fra puppen... Men er det ikke litt rart at hun tar puppen på morgenen da....?

Skrevet

Hos meg ville han ha mindre og mindre pupp, og til slutt var det bare om natten. Men da han begynte å nekte da også, så kuttet jg tvert med flaske. Gav med kopp og sprøyte, fikk ikke i han så mye, men han begynte å ta puppen mer etterhvert. Men det var 3 dager med mye strev og skriking, og etter to uker gikk ammingen helt fint igjen. Nå kan jeg gi en flaske i ny og ne uten problemer.

Skrevet

Hvor gammel er hun? Høres jo ut som om hun er noen mndr og har ammet fram til nå og dersom det er tilfelle er dette sannsynligvis feil, men sier det uansett. Noen barn vil ikke ha pupp fordi de har vondt når de ligger i ammestilling. De kan trenge behandling og da kan det være en ide å dra til kiropraktor for en sjekk....

Ellers så kan du prøve i ett mørkt og stille rom. Noen blir helt umulige når de kommer i en viss alder, er så nyskjerrig på alt annet at de ikke har tid til å ligge ved puppen har hun kanskje mer oversikt når hun får flaske? Evt kan du prøve å amme i tvillingstilling da kan hun se deg når hun ammer. (Tvillingstilling er når hun ligger men krppen under armen din ved siden av deg du kan se ammehjelpen hvis du vil ha tips om denne stilling)

Skrevet

Hun er 4 mnd..:) Prøvde ikveld å sitte på et mørkt rom, og da tok hun faktisk puppen!!:) *yeei!:)* Men lurer på om det bare var engangstilfelle gitt...:P Dessuten fikk hun ikke nok, så hun måtte få flaske etterpå...:/ Hun har fått pupp idag, men det er fordi jeg har lagt henne ved puppen når hun sover, slik at hun tror det er smukken... Litt tungvint at hun må sovne før hun kan få mat liksom...:P

Uff, nei håper det ordner seg snart!

Skrevet

Har det akkurat likt som deg, bare at min tar pupp litt lenger utpå dagen... men når kvelden kommer, da er det hyl og skrik og hun nekter å ta pupp, bare vrir seg unna og vræler. Tenkte og på liggestillingen, men syns det er rart at det går fint alle andre ganger enn på kveldstid.. Her synes jeg også at ammingen går dårligere når hun er trøtt, og siden hun sover fint lite på ettermiddagen så kanskje det har en sammenheng..

Skrevet

Her kommer en oppdatering!:)

Jenta mi har tatt puppen uten problem i hele dag!!:D Gjett om jeg er glad da!:D hihi!:)

Håper det fortsetter slik, og at hun ikke ombestemmer seg igjn...:P

*jippi!:)*

Skrevet

Så bra at det har gått så bra!!

Jeg har det akkurat på samme måte som du skrev - jenta mi er snart tre måneder, og vil plutselig ikke ha puppen lengre! Har gått NED i vekt - 30 gram på en uke!

Var hos helsesøster i dag og har fått smokke-forbud, jeg må pumpe meg hver andre time for å få opp produksjonen, og gi flaske og evt. tillegg for å få i henne nok mat. Så får vi ta avvenningen av flaske når den tid kommer..

Hun har vært akkurat som du skriver, vil kun ha pupp på natten og på morgenen. Hun er sulten ellers også, for hun spiser når jeg pumper og gir på flaske. Problemet er at hun ikke vil bruke puppen som smokk en gang for å få opp produksjonen! Må innrømme at jeg er frustrert og litt lei, men vil SÅ gjerne fortsette å full-amme! Tar imot alle tips og råd!

Ville din jente ikke ha pupp pga. lite melk? Eller hva tror du var grunnen? Gjorde du noe spesielt for å få henne til å ta den igjen?

Skrevet

Aaaner ikke hvorfor hun plutselig ikke ville ta puppen, hun bare sluttet å ta den en dag...men jeg fikk beskjed fra helsestasjonen om at hun måttå få tilegg pga at hun var alt for lett, så derfor ble hun vant til å få fra flaske...

Jeg prøvde å sette meg på et mørkt rom når jeg ga pupp, å da tok hun den omsider. Ellers så prøvde jeg å lure henne til å ta puppen når hun sov.. Men litt tungvindt at hun må sove hver gang hun skal få pupp liksom...:P

Men jeg tror nok jeg har altfor lite melk ja, for hun blir nok ikke helt mett... Så på kveldstid må hun nok få NAN i tilegg! Men er glad til jeg så lenge hun tar puppen på dagtid!:)

Skrevet

Hei alle dere. sitter å leser tråden deres nå- å tenkte jeg ville dele vår erfaring her. har dere vurdert hjelpebryst? se på informasjonsvideo om dette på ammehjelpen.no. dette hjalp oss. jeg har en gutt på 8.5 mnd. han har fått tilegg siden fødselen, siden jeg har og hele tida har hatt ekstremt lite melk, mest sannsynlig pga pcos som jeg har. begynte med hjelpebryst da mini var rundt 6 uker, da begynte han å miste interessen for puppen. på dette tidspunktet gikk jeg over til å mate med flaske i stedet for kopp, jeg var sliten etter 6 uker med koppmating. da fikk jeg tips fra en ammehjelper om hjelpebryst, å hadde det ikke vært for hjelpebrystet hade jeg aldri ammet i dag. gikk over til hjelpebryst hjemme, å brukte kun flaske når vi var ute en plass hvor det var vanskelig å bruke hjelpebrystet. brukte dette helt frem til mini ble så stor at han begynte å rive å dra i slangene(husker ikke helt når), da orket vi ikke mer. etter dette ble det færre og færre amminger pr døgn, men nå har vi lenge ammet 1-2 ganger på nattmorgen og 1 gang på kveld. Og dette er jeg fornøyd med, med tanke på hvor lite melk jeg faktisk har. nå ammer jeg morgen og kveld, og pumper i tillegg på dagen. nå vet ikke jeg om dere har det som meg, å kasnkje kan øke mengden på sikt, for da kan man etterhvert slutte eller trappe ned på tillegg i hjelpebrystet. jeg klarte ikke øke mengden uansett hva jeg gjorde.

uansett, anbefaler på det sterkeste å prøve å sette seg inn i dette med hjelpebrystet, for de som orker og har mulighet til dette. Det var litt herk i begynnelsen, men gikk bare lettere og lettere etter hvert. jeg var heldig siden dette var min første, så jeg hadde jo ingen andre å dele oppmerksomheten min med. går nok ikke med nr 2 om vi en dag får flere.

Så håper jeg at hvis det viser seg at dere ikke kan fullamme- for all del vær stolt over at dere delammer. se det verdifulle i delamming, det er kjempebra. jeg var kjempedeprimert og sårbar, følte meg svikta av alle i helsevesenet og ikke minst av min egen kropp. delt til den dagen jeg skjønte at. jo delamming er bra nok.

Skrevet

Det gikk litt fort på tastene her. skulle si at man gjør det beste man kan for babyen, å mer kan man ikke. så jeg håper for alle mine medsøstre at dere også ser den verdien. det blir ikke lettere av å strebe etter å fullamme, vi skal være stolte av det vi får til. å at vi faktisk gjør så godt vi kan.

Jeg var til og med i kontakt med nasjonalt ammesenter under prosessen min, fordi det fins så lite opplysninger om pcos og amming i norge. Der sa dem at hvis man har lite melk, er antistoffene og de gode stoffene bare mer konsentrerte i melka, mengden antistoffer og sånn går ikke mye ned, bare at de må få veske i tillegg fra en annen plass.

Dette ble sikkert veldig rotete, men håper det kan være til hjelp for noen. lykke til alle sammen.

Skrevet

Nå sitter jeg her å pumper for harde livet, men det kommer ikke en dråpe...:/ Jeg er klar over at man må pumpe seg oftere hvis man skal få mer melk, men hva hjelper vel det når det ikke kommer melk i det hele tatt når jeg pumper... Har drukket munkholm (pga malten), og hatt varmepute liggende på puppene slik at melken skal komme lettere, men nei da...:/ Arrr...blir fortvilet her...:/

Skrevet

Satt akkurat og pumpet i sted jeg også, holdt på i 15 minutter og fikk ut 15 ml med Avent sin manuelle pumpe.. Ikke akkurat motiverende. For meg har det fungert mye bedre å håndmelke, da fikk jeg ut 30 ml på 10 minutter. Tenkte at med pumpen kunne jeg slappe av og se på tv samtidig, men for meg er det bedre å "henge" konsentrert over koppen i ti minutter, og heller slappe av etterpå. :)

Eneste er at jeg er usikker på når brystet er tomt når jeg melker og pumper, vanselig å si synes jeg, får nesten alltid ut en LITEN dråpe til. Men jeg mister tålmodigheten til slutt når det går så sakte, så da er det kanskje nesten tomt?

Har lagt opp til økedøgn for meg selv, pumping hver andre time ettersom vesla ikke vil suge på puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...