Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg følt meg ganske ensom.

Føler jeg er litt fanget i alt.. stygt å si det men jeg savner på en måte det gamle livet.

Har verdens skjønneste sønn på 4 mnd, men føler jeg bare sitter hjemme og ammer.og skifter bleier

Savner det å være ute med venninner og bare slappe av.

Ingen som spørr lengre om jeg vil finne på noe, akkurat som om de tror jeg har så mye å gjøre etter jeg har fått unge.

Samboeren min er kjempe snill, men han jobber fra tolv til tolv hver dag.. Det blir litt ensomt til slutt.

prøver å finne på noe, går meg en trille tur, kanskje en tur ned til byen osv.. men ender alltid opp på sofaen, ganske lei av det.

Kanskje jeg må være mer frampå, så folk skjønner at jeg har lyst til å finne på ting?

elsker sønnen min over alt på jord, det er bare en sånn dag i dag.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær mer frampå, det er mitt beste tips!!:-)

Jeg klarer ikke være mange dagene aleine, blir gal i hodet av det! Drar rundt eller inviterer venner hit (har flere som også går hjemme i permisjon)! Oldeforeldrene til gutten min får mye besøk av oss nå:-)

Skrevet

Prøv å komme deg ut, inviter deg selv til venner osv, det er litt tungt å hive seg rundt men det høres ut som om det er lurt for deg. Barselsgruppe? Naboer med baby? Familie i nærheten?

Jeg har mannen hjemme masse og får masse avlastning, men jeg blir lei av babyen innimellom og av og til lurer jeg virkelig på hvorfor jeg fikk baby når det "gamle" livet var så deilig og fritt.....tror mange har det sånn.....

Skrevet

Hei Elin - jeg forstår godt hva du mener. I dag har jeg vært på "blinddate" men Septemberprinsen og hennes sønn - etter å ha skrevet her inne at jeg kjeder meg litt tok hun kontakt på pm. Vi hadde det kjempekoselig (jeg iallefall;) - kanskje det er noen dib-ere fra din by her inne som har det slik som du?

Skrevet

og av og til føler jeg meg fanget som du skriver, får litt klaustrofobi av å være mamma som aldri kan bare stikke ut eller gå på do uten at noen trenger meg. Føler at jeg har "hovedansvar" for babyen, og det er litt mye av og til.......

Skrevet

Hei hei!

Fikk så vondt av deg når jeg leste innlegget ditt!! Hvordan går det med deg??

Jeg har det ikke slik nå, men har av ulike grunner opplevd ting i livet, som har gjort at jeg til tider har vært en del ensom. Så jeg vet hvordan du har det! I perioder måtte/ville ejg takke nei til alle tilbud- noe som førte til at jeg til slutt ikke ble invitert med på like mye som før.

Derfor er mitt tips at du inviterer dine venniner med på ting når det passer for deg, eller hjem til deg. Da skjønner de at du fremdeles vil ha kontakt, men at det bare er litt vanskelig for deg å få det til av og til på grunn av den lille.

Jeg forstod at samboeren din jobber lange dagen. Inviter venniner på kaffe eller noe når de har fri!

mange steder finnes trillegrupper- sjekk om det finnes der du bor. Der er det alltid rom for flere. Sosialt, samt man blir kjent med andre med småbarn.

Mor og barn trening finnes også mange steder- nok en arena til å bli kjent med andre i samme situasjon!! Babysvømming kan være et annet alternativ. Barselgrupper.

En del helsestasjoner har også mor og barn kafe innimellom. Samt at det arrangeres babysang en del steder.

Huff- håper virkelig du kommer deg ut og treffer andre- slik at du kan føle deg bedre!!!!!!!!!

La oss høre hvordan det går med deg.

Tenker på deg!

Skrevet

Tror jeg hadde gått på veggen om jeg ikke hadde funnet meg andre i samme situasjon! jeg MÅ ut av huset iallefall en gang om dagen, gjerne en gang uten ungen også!

Fant tilfeldigvis ei jeg kjente fra mange år tilbake som fikk en gutt noen uker før meg. -Vi sees nå nesten daglig. I tillegg er vi på babysang, babysvømming og mor barn trening (ev. trening med barnepass). Jeg går også på lunsj "date" på jobb og av og til på jobbmøter.

Bor du på et lite sted? Er det noen tilbud for dere med barn? Som de andre sier, du må komme deg ut, treffe andre og kanskje komme igang med trening?

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver HI:=(men jeg savner ikke det gamle livet mitt,for jeg kna ikke huske åssen det var uten barnet mitt.

Jeg kjenner ikke mange med barn her jeg bor,barselgruppe ble det aldri noe av,oppsatte trillegruppe ender alltid med avbud pga gutten min ofte er syk,vennner er litt på og av...de fleste av våre venner er single og ute og flyr i helgene,babysvømming er uaktuellt i vårt tilfelle,babysang er under vurdering nå som guttungen er blitt litt større,men må bare finne ut hvor de har det tilbudet.

Nå som jeg er hjemme i forlenget perm og trang økonomi blir ikke situvasjonen bedre...

De jeg kjenner med barn har endten for store eller for små barn i forhold til min gutt.De med store har begytn og jobbe:=(

men jeg prøver og fylle dagene med byturer inni mellom,treff med de jeg kjenner som har barn,familie,venner som ikke jobber på dagtid.2009 ble i mitt tilfelle året da mine nærmeste venner skal få små...men da er det jeg som har en veldig stor igjen.Savner litt mere sosialisering på småtten.

Blir ofte til at jeg kjeder meg og skulle ønske det skjedde litt mere rundt oss.men jeg er nok ikke den som pusher på hos andre,er sjenert i store folkemengder og trekker meg litt tilbake når jeg ikke kjenner folka.

Men vi prøver og gjøre det beste utav det.kan ikke si at jeg har kjedet meg i permen men av og til blir dagene litt lange.Gleder meg til våren og masse trillturer i byen og andre plasse.

Sjekk om de har noen trillegrupper på facebook der du bor,meld dere på aktiviteter osv.

Lykke til:=)

Skrevet

Her var det mange oppmuntrene råd, tusen takk..

Er nok ikke den mest frammpå personen, men må nok prøve på det.

Har bodd i Stavanger i ca 2 1/2 år nå, men skal flytte om 2 uker til østlandet.

Så jeg har liksom tenkt at det er for kort tid til å begynne på noe samling osv..

Tror det blir bedre når vi flytter til østlandet, det er der familien vår bor og våre nærmeste venner.

Har følt meg litt isolert i Stavanger etter jeg fikk sønnen min, siden de vennene vi har her er mer fest venner og folk vi har jobbet med.

De er ikke så opptatt av barn osv..

Kanskje jeg skal prøve på nytt når jeg kommer til østlandet, gjøre en skikkelig innsats for å ikke ende opp i sofaen igjen:)

Skrevet

Jeg har etterhvert tenkt å komme meg avgårde på åpen barnehage. Der treffer en andre med både små og store barn, og slik jeg har forstått det så er det alltid noen form for aktiviteter der, sånn som dans og sang. Kanskje det kan være noe for deg?

Ellers så finnes det jo også babykino- selv om det ikke er så særlig sosialt da... Men greit å kunne få se en film sammen med andre som ikke bryr seg om litt babygråt, amming og bleieskift. Lyden på kinoen er også justert etter babyenes følsomme ører.

Og ja Frøken Freken, koste meg en hel haug, jeg også!!!! Kontoen ble litt tømt da, men gutten ble så fin så i klærne. Neste uke blir det kanskje en tur rundt Frøylandsvannet? Eller kanskje en babykino?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...