Let's hear it for the boys! Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Nå som jeg vet dette, blir jeg like opprørt hver gang jeg hører om noen som har brukt denne sangen i en begravelse, eller enda verre, i en tribute video til et lite barn f.eks. Vær så snill. Den handler om SEX, ikke om Gud...
78'er Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Er vel opp til den enkelte å tolke teksten på sin måte. Når det er sagt syns eg det er ein rar sang å ha i begravelser eller til barn, er jo for så vidt ein mørk, nesten litt desperat, sang. Eller tar gitarkompisane berre dei "fine" versa?
Mamman til 2 Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Den kan jo tolkes dithen at den handler om Gud også, noe større en oss liksom. Og selvsagt kjærlighet mellom to mennesker. Å si at sanger HANDLER om sex synes jeg blir litt feil. Selvsagt er strofen "I remember when I moved in you" temmelig tydelig men dog
Mamman til 2 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Herregud, rettskriving er jeg god på... Dere skjønte hva jeg mente alikevel håper jeg
Vinden blåser Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 nei det visste jeg ikke.. hmm... tror nesten jeg må høre på sangen en gang til nå ;-)
Kamomille Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 hihi. Akkuratt som jeg er like overrasket over at INGEN vet at sangen "Bobby Brown" handler om homse-sex... Tenk på alle tenåringene som synger av full hals på utestedene....
musketingen Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 De synger denne sangen i barnehagen til sønnen min, he he!
Kamomille Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 oh.... Kanskje bra de ikke skjønner uttrykket "golden shower" da..... Var i et bryllup hvor sangen ble spilt på festen. og bruden sang av full hals...... Jippi!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Vil også si at den sangen er åpen for tolkning. Jeg har alltid tolket låten dithen at den handler om et kjærlighetsforhold som har mange ulike følelser: kjærlighet, sinne, oppgitthet, gode og dårlige....som etterhvert blir besettelse. Ja, kanskje noen seksuelle elementer inni, men det er ikke bare det den handler om.
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2009 Joda, man kan tolke sanger til en viss grad. Men denne sangen er faktisk meget direkte. David ser Batseba, sender mannen hennes ut i krigen slik at han kan ha seg med henne, og hun er tydeligvis en meget sexglad kvinne som blant annet liker bondage... At Bobby Brown handler om homsesex trodde jeg alle visste? Er det den de synger i barnehagen??
brooklyn Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 jeg måtte jo google teksten men fant ingenting om batseba i teksten, eller om krigen? hvor? hva?
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2009 Jeg leste en artikkel på dagbladet.no som handlet om at denne sangen har blitt tolket av hundrevis av artister, men alle ser ut til å "glemme" at den handler om sex. Teksten ble grundig analysert i denne artikkelen, og der kom det fram at den handler om David og Batseba (som forøvrig er en bibelhistorie).
Musemor med tre søte små Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Den kan tolkes begge veier i heard there was a secret chord that david played and it pleased the lord but you don't really care for music, do you well it goes like this the fourth, the fifth the minor fall and the major lift the baffled king composing hallelujah hallelujah... well your faith was strong but you needed proof you saw her bathing on the roof her beauty and the moonlight overthrew you she tied you to her kitchen chair she broke your throne and she cut your hair and from your lips she drew the hallelujah hallelujah... baby i've been here before i've seen this room and i've walked this floor i used to live alone before i knew you i've seen your flag on the marble arch but love is not a victory march it's a cold and it's a broken hallelujah hallelujah... well there was a time when you let me know what's really going on below but now you never show that to me do you but remember when i moved in you and the holy dove was moving too and every breath we drew was hallelujah well, maybe there's a god above but all i've ever learned from love was how to shoot somebody who outdrew you it's not a cry that you hear at night it's not somebody who's seen the light it's a cold and it's a broken hallelujah hallelujah...
Leirha Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Greit så handler den om sex, men teksten kan nesten tolkes som man vil da, så hvorfor ikke bruke i begravelse?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Den sangen ble brukt i min 9 år gamle kusine sin begravelse, fordi det var hennes yndlingssang. Hva så om den handler om sex, jenta elsket den sangen og ante ikke hva den betydde.
Leamamma Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 Favoritten til 4 åringen her også. Hun kan den nesten utenat.
brooklyn Skrevet 16. januar 2009 #17 Skrevet 16. januar 2009 Om det stod godt forklart i en artikkel i dagbladet at den EGENTLIG handler om sex og batseba og david, så er det jo ikke akkurat innlysende ved å bare lese teksten?? Om man først leser en tolkning av teksten så ser man gjerne den KUN på den måten etterpå. Og slik tror jeg du gjør nå.
JordbærMamma Skrevet 17. januar 2009 #18 Skrevet 17. januar 2009 Strengt tatt er det vel bare fjerde verset som handler om sex?
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #19 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har alltid trodd den handler om sex, pga vers nr 2, 3, 4 og 5.
Solbollatilmamma Skrevet 17. januar 2009 #20 Skrevet 17. januar 2009 Da vil jeg få si at jeg synes sangen handler om bitter kjærlighet, og hallelujah og gud er en naturlig del av denne historien ettersom den handler om David og Batseba. Deres historie var ingen solskinnshistorie, det er som sagt i sangen - love is not a victory march, it's a cold and it's a broken hallelujah.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #21 Skrevet 17. januar 2009 Samma det. Sangen er jævli stygg og oppbrukt og covret av nesten alle artister på kloden. Bytter radiokanal hver gang den kommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå