Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Trippelvaksina begynner å nærme seg og jeg er så rådvill. Er spesielt bekymra for autisme. Er det fortsatt sånn at mange tror vaksina kan forårsake dette? Er også kjemperedd for meslinger hvis jeg ikke vaksinerer. Lurer på om "autismefaren" er mindre hvis man deler opp vaksina? Går så fram og tilbake på hva jeg skal gjøre, gråter til og med. Hvis det er noen som kan gi meg seriøse svar, blir jeg veldig takknemlig, orker ikke propagandasvar.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 først vil jeg si at meslinger kan være farlig, men ikke så ille som noen fremstiller det. de gamle reglene var at man skulle være forsiktig med barna når de hadde spesielt meslinger. passe på å holde ungen lenge nok inne etc. det er ofte ettersykdommer man ser kompliserer, og de unngår man med god pleie under og rett i etterkant av sykdom. ellers har forskning vist at a vitaminer er en veldig god medisin mot meslinger akutt. dersom du googler; vitamin a og meslinger/measles vil du finne endel god forskning rundt dette med gode resultater. det er altså mulig å beskytte seg temmelig godt mot fatale utfall av meslinger. dette er også bekreftet av who vil du se dersom du søker opp dette. ellers vil jeg si at mmr vaksinen er en vaksine jeg ikke ville tatt. bakgrunnen for wakefilds studier rundt dette har vært kritisert. men det er en kjennsgjerning at han fant vaksineversjonen av meslingeviruset i form av kronisk tarminfeksjon hos et flertall av de autistiske barna han undersøkte. jeg har lest hans studie grundig og det finnes masse belegg for det han sier om at denne vaksinen kan forårsake en kronisk tarm infeksjon, som i neste omgang kan gi autisme hos disponerte unger. dette fordi tarmen blir så svekket av vaksine virus at den "lekker" toksiner til blodet som i neste omgang kan påvirke hjernen på ulike måter. jeg betviler at såååå mange foreldre kan være av dårlig dømmekraft når de sier at ungene deres var normale i forkant av vaksinering. og tallene for autisme stiger stadig. dersom jeg hadde vært veldig redd for meslinger ville jeg muligens tatt denne vaksina, men jeg vill gjordt det på et senere tidspungt, når barnet var større. men jeg skjønner frykten din. meslinger var det eneste jeg vurderte å vaksinere for. men jeg endte med å utelate denne også. dette fordi faren for meslinger er veldig liten og faren for fatalt utfall er svært lav. det som desverre er faren ved å vaksinere er at man kan få disse sydommene når man er voksen, dette fordi vaksiner kun gir kortvarig immunitet, ca 5-7 år, og veldig få vaksinerer seg senere enn de ordinære vaksinene. fra gamle dager av vet man at barnesykdommene var mye mer farlig å få som voksen enn som barn. den generasjonen som vokser opp nå har ingen immunitet som voksne og etterhvert som vi som er naturlig immune "dør" ut vil vi med stor sannsynlighet få store epidemier av disse sykdommene. wakefiled mener autismefaren er mindre dersom man deler vaksinen opp. uansett lykke til med valget, prøv å lese deg opp, så blir du mindre redd. men det er ikke lett å vite hvilke valg man skal ta på vegne av andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå