Gå til innhold

Er jeg for streng med lillegutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med så mange andre med å få baby'n (5mnd) til sovne på kvelden. Jobbet masse med det, og fikk det til ganske greit rundt 3.5-4mnd. Nå er han 5mnd og kaoset er her igjen. Vi stryker, klapper, holder rundt han, lar han sutte på finger'ne våre etc Prøver alt for å få han til å slutte å gråte, uten at dette ser ut til å hjelpe. Han bruker laaaang tid på å sovne (kanskje 30-45min), og det ligner mer et sirkus... -Det må sies at han normalt ikke skriker noe som helst ellers, så han har ikke vondt noe sted.

For et par dager siden fant jeg ut at nå var det nok. Vil ikke bruke ferber, vil ikke gå fra baby'n, men vil ikke ha sirkus. Nå har jeg rett og slett bare rolig holdt hånda mi (med lett trykk) på magen/brystet hans når han har skreket, og ev. gitt han bamsen (han bruker ikke smokk, men sutter på bamsen sin). Når han er rolig får han sulle for seg selv. Så lenge han er urolig står jeg ved senga hans, når han er blitt rolig går jeg ut.

Første kvelden skrek han noe mer enn normalt, men de to neste kveldene har det gått bedre... I kveld sovnet han på 20min, og skrek kanskje de 10 første. Er jeg for streng, eller er dette en vei å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du vet at han ikke skriker fordi han er sulten eller har ondt noen plass, så ser jeg ikke noe ille i det. Du sitter jo ved sengen hans, så han skriker jo ikke alene. Det går seg nok til, skal du se! ;)

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres for strengt ut, høres ut som en fin løsning. Han er trygg for han har deg tilstede, men du underholder ikke og styrer ikke, men gir kroppskontakt. Synes du har funnet en bra løsning, kanskje vi skal prøve den metoden selv når det er tid for det:-) Vil heller ikke uttøve ferbers, synes det er for hardt.

Skrevet

jeg gjorde det slik med min på 3 mnd. Jeg tok han opp og bysset han litt og la han ned i igjenn jeg da. Var på rommet til jeg så han fant roen. Nå er han også snart 5 mnd. Går veldig greit å legge han, men de kveldene han er litt mere urolig så går jeg inntil han stryker han litt over hodet, og da bruker han å roe seg, visst ikke tar jeg han opp bysser han litt og så legger han og går ut. Sovner som regel da. Men han skriker sjeldent, menst bare klagelyder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...