Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da sitter vi her. Uten navn til snuppa. Har bestilt mat, prest og ordnet faddere. Men har IKKE navn. Jobber ikke bare best under press, jobber faktisk KUN under press. Men denne gangen funket det ikke. Storebror heter Kristoffer. Skulle gjerne hatt et navn på K, har bare ikke funnet et som passet.

Tenker på Frøydis. Gudrun. Samboer vil gjerne døpe henne Nelly.

Hva syntes dere? Noe hjelp å få?

Fortsetter under...

Tusen takk for svar!

Jeg liker ikke Nelly jeg heller. Føler det mangler en K på slutten....;) Jeg liker Frøydis, det står også pent til etternavnet. Men min mor sier det er et dyrenavn. Er det det?

Karoline er ikke så dumt. Litt tungt å si.....

Takk for innspill. Det er jo helt krise dette her...

:)

Jeg syns også at Frøydis er fint.

Kristoffer og Kaja

Kristoffer og Maja

Kristoffer og Klara (Finere med C da men...)

Kristoffer og Ingeborg

Kristoffer og Lilly

Kristoffer og Eva

Nelly? Hvorfor vil han ha det? DET er mer et dyrenavn, høres veldig rart ut på en norsk jente.

Her er ssb si liste over jentenavn på K :-)

KAIA /Kaja

KAISA /Kajsa

KAMILLA

KAREN

KARI

KARIANNE

KARIN

KARINA

KARINE

KAROLINA

KAROLINE

KATARINA

KATHARINA

KATHINKA

KATHRINE

KATINKA

KATJA

KATRINE

KAYA

KINE

KIRA

KIRSTEN

KJERSTi

KLARA

KORNELIA

KRISTIANE

KRISTIN

KRISTINA

KRISTINE

Jeg smeller opp noen jeg synes passer til Kristoffer, i tillegg til alle K-navnene. Hverken Frøydis, Gudrun eller Nelly er optimale, men Frøydis er finest.

Ellers:

Henriette

Henrikke

Johanne

Josefine

Hermine

Helene

Madeleine

Alexandra

Isabelle/a

Benedikte

Elisabeth

Penille

Nikoline

Ikke alle disse jeg liker....Jeg synes det bør ha litt lengde på seg : )

Annonse

Jeg tror han liker Nelly fordi han assosierer det med noe fint. Han hadde en grand tante som var litt "finere" og fryktelig koselig som hette Nelly. Hun forble frøken hele sitt liv, kan jo tenkes at det var pga navnet. ;)

Jeg ser at Klara er poppis for tiden. Jeg hadde en oldemor med spiseforstyrrelse som hette det. Da jeg var liten var hun en stadig tilstedeværende haug med knokler som luktet spy. Ingen gode assosiasjoner, kan ikke kalle gullet mitt det....:)

Jeg liker Gudrun, han liker Nelly. Ingen av oss hater Frøydis. Så det kan se ut som at det blir en kompromiss løsning ja...

Kristoffer og Frøydis....klinger jo ikke helt bra.

Men tusen takk for innspill.

Tusen takk for svar alle sammen. Jammen er dette vanskelig. Supertabbe å vente så lenge med å finne navn. Nå er det liksom ingen som passer.

Kristoffer og Nikoline var tøft og annerledes.

Kristoffer og Josefine kanskje.

Kristoffer og Henriette var heller ikke så dumt.

Frøydis må jeg bare si at jeg syns er kustygt... Et av de minst fine navna ever, finnes liksom ikke klang... Gudrun er ikke så fint, men bedre enn Frøydis. Nelly er ikke så fint heller, men Elly er jo fint :)

Klara er jo superstilig :)

Karine

Kamilla passer jo veldig bra :)

Tomine

Henrikke

Pernille

Karoline

Petrine

Alvilde

Andrea

Andrine

Johanne

Elvira

Sunniva

Ulrikke

Karla

...har ikke lest de andres forslag, så du har kanskje fått de allerede :)

Lykke til med å finne navn :)

Annonse

Gjest Siklerotte

Frøydis er det navnet jeg misliker mest av alle navn. Har alltid sagt at den dagen jeg får meg et dyr (f.eks en skilpadde) - skal dyret hete Frøydis. Dette fordi jeg liker slike navn på dyr, ja. Dessuten synes jeg ikke noe om æ,ø og å-navn sånn generelt.

Gudrun er hakket bedre, men kan ikke si at jeg liker det heller.

Nelly er litt undulatnavn egentlig, men det er bedre enn de to andre navnene.

Kristoffer og Marie

Kristoffer og Karoline

Kristoffer og Jenny

Kristoffer og Helene

Kristoffer og Louise

Kristoffer og Thea

Kristoffer og Synne

Ser det er mange forskjelligen meninger her, for jeg synes Frøydis er veldig fint!

Tenk så fint å ha et navn som ikke alle andre har. Og en annen ting jeg liker med det er at det ikke er mulig hverken å uttale det eller skrive det på mer enn en måte. Det er et av kriteriene mine, etter å ha måttet stave både fornavnet og etternavnet mitt OVERALT i alle år.

Synes ellers at

Kristoffer og Ingvild klinger fint, eller hvorfor ikke

Kristoffer og Alvhilde?

Lykke til!

Frøydis og Gudrun er kustygge og forferdelige navn. Synes synd på ungen om den må hete det, sorry to say..

Jeg synes Kristoffer og Karlotte er tøft, ellers holder jeg en knapp på Nikoline, det er flotte navn.

Hva med

Evelina

Ingeborg

Othilie

Karianne

Kamilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...