Gå til innhold

Her har dere meg....

Flo_Isak

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kommer snikende inn hit jeg nå. Mistet for tredje gang mandag 5januar. Alle tre gangene sa i henholdsvis uke 13, uke 5 og uke 6.

Ble sendt henvisning til sykehuset, og nå venter jeg spent på brev i posten hver dag med time. Hva lang tid har det tatt før dere har fått kommet inn til utredning? Er det tid å spare med å ta det privat?

Ser det kan ta tid før man får endelig svar på utredningen også, med 3 mnd ventetid på dna prøvene :( Ser ut som en langvarig prosess dette.

Fortsetter under...

Beklager å ønske deg velkommen må jeg vel nesten si først... Men her er mange å "snakke" med, og det har hjulpet meg mang en gang når jeg har trengt noen som vet nøyaktig hvordan en har det - og det finner du her inne.

Har selv mistet tre ganger på rad, så vet hvor vondt du har det nå, hvor oppgitt, sint og ulykkelig du sikkert er. Kjenner meg også igjen at du vil gi opp, der var jeg også. Nå skal du bruke tid på å hente deg inn, være god mot deg selv, og vente på svar.

Utredningen tar tid, ja, og det er jo litt frustrerende fordi en gjerne vil vite hvorfor dette skjer gang på gang med en gang. Vi ble henvist til utredning ved Rikshospitalet i juli, og i oktober var vi der. Da hadde vi på forhånd tatt diverse blodprøver, bl.a kromsomanalyser/DNA, hormonprøver etc., samt sædprøve. Så da vi kom til time var alle prøvesvar klare. Til meg sa de at de finner feil hos ca 50 % hos dem de undersøker for habituell abort, og av dem igjen finner de koagulsjonsforstyrrelse hos 25 %. Mulig det går fortere privat, men kromosom-prøvene vil jeg tro tar samme tid å analysere.

Bruk den tiden du trenger på å være lei deg, og så blir det litt venting, men håpet er ikke borte for deg!!! Vet det virker sånn nå, men det kan være noe de kan hjelpe dere med, og selv om de ikke finner noe, så vet jeg om de som allikevel får en baby til slutt.

Sender deg uansett en varm, god klem, og ønsker dere lykke til med å finne svar!

Hei

Vet hvordan du har det, og det er ikke noe godt å gå slik å ikke vite. Tror det tar tid med utredning både offentlig og privat, men kanskje du kommer fortere til privat. Vi ventet ca 3mnd på prøvene, og det tror jeg det tar for alle. De er visst dyre å analysere, så de samler opp litt. Derfor går det såpass med tid.

Jeg er en av de 50% som ikke har fått noe svar. På en måte godt, samtidig litt vanskelig å behandle. Men får medisiner likevel (blodfortynnende), og det kan være nok for min del.

Håper du ikke ser helt mørkt på det. EN GANG VIL DET LYKKES! IKKE GI OPP!! Jeg her stor tro på at om en har ork og psyke til å stå litt ekstra på, er det mulig. Men nå må du få svar på prøvene, bygge deg opp igjen og tenke masse på deg selv. Vær lei deg, og reager når du føler for det. Det tror jeg er viktig.

Måtte det virkelig lykkes for deg også snart. Alle de beste ønsker fra meg :o)

Tusen takk for svar, begge to...

Ord er fattige for meg om dagen. Har ikke ord for å beskrive den usikkerheten jeg kjenner inni meg. Aller mest vil jeg bare fortsette prøvingen. Virker så ufattelig lenge med sykehus og utredning. Sette livet sitt på vent på ubestemt tid...

Men frykten for å prøve sitter så sterkt i meg. Har ikke prøvd meg på sex engang etter siste saen - fordi det er såpass tungt for meg...

Vil så virkelig virkelig lykkes.

Vet ikke hvordan jeg hadde klart det hvis jeg var i den 50% kategorien.

Jeg må virkelig ha et svar på det...

Ønsker dere lykke til. Er ikke noe mer i verden jeg ønsker enn at vi skal lykkes....

Så trist å se en til her inne...

Kjenner meg 100% igjen i det du skriver, desverre. Jeg mistet for 3 gang i begynnelsen av desember, og har etter mye frem og tilbake endelig fått en tid til utredning. Den 24 februar. 5 nye uker med venting for så testing og venting på svar. Føles som alt står på "hold".

Det blir privat klinikk for meg – for sykehuset anbefalte meg det tilslutt!

Lykke til!

Jeg var på UL å fikk bekreftet MA 5.januar selv, ironisk nok dagen før bursdagen min.. Har hatt 2 SA tidligere, så nå venter vi på innkallelse til utredning. Fikk beskjed om utredningen ble om ca 3 mnd, har fortsatt ikke fått noe brev om dato, men det kommer kanskje ikke enda.. Hva vet vel jeg.. Er så redd for at dette kommer til å ta laaangt tid, jeg orker ikke tenke på noe prevansjon, så får bare bli gravid nå, om jeg blir det. Blir jo gravid relativt fort jeg, da, trøster meg med det! Nå må det snart bli vår tur!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...