Gå til innhold

Bruker dere "barnetannkrem" til barna?

Anbefalte innlegg

Her bruker alle vanlig tannkrem etter anbefaling fra tannpleieren.

Eldstejenta mi hadde hull i melketennene og hun lurte på hva slags tannkrem jeg brukte til henne..vi brukte da sånn barnetannkrem,og hun anbefalte at vi skulle gå over til vanlig tannkrem.

I tilegg bruker de eldste fluorskyll og lillemor få fluor tabletter!

Mamma er helt forferdet,for da vi vokste opp var fluor litt fy..fy..!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139458520-bruker-dere-barnetannkrem-til-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

har zendium barnetannkrem kjøpt på apoteket. det er den eneste tannkremen ungene liker... også får de fluortablett etterpå. de har alltid fått det.

jeg fikk også fluortablett da jeg var liten, og hadde ikke hull i tenna.

Her bruker alle tre barnetannkrem, for de vi voksne bruker synes de er for sterke.

I tillegg får de fluortablett hver kveld når de skal legge seg. Har fått skryt av tannlegene de to eldste har vært hos. De sa de kunne se på tennene at vi var flinke med tannpussen, og at de tok fluor. Ingen av de har hatt antydning til hull :)))

Jeg selv og mine to brødre pusset tennene med vanlig tannkrem da vi var små, og vi fikk hver vår fluortablett før vi la oss. Jeg spyttet den ut fordi jeg ikke klarte smaken av den. Lurte meg til å kaste den. Jeg hadde mye hull som liten, mens brødrene mine aldri hadde hull. Da jeg ble eldre, begynte jeg med fluorskyllemiddel, og jeg har ikke hatt hull siden jeg var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...