Gå til innhold

Kjønn på babyen

Anbefalte innlegg

Når man er på ultralyd kan man jo velge om man ønsker å vite kjønnet eller ikke!

Hva er årsaken til at dere velger å vite kjønnet, eller ikke å vite?

Skal på ultralyd til tirsdag og samboeren og jeg snakker litt om vi ønsker å vite eller ikke. Ønsker å høre deres grunner =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139458512-kj%C3%B8nn-p%C3%A5-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ulike grunner alle har.

Vi ville vite fordi vi er nysjerrige, hadde ikke klart å vite at han som tok ul så det men ikke skulle si det. Også ville jeg vite fordi da kunne vi finne navn og bli mer knytta til den inni der. Så vi fikk vite nå- og sist da vi fikk gutt. Begge deler var 99,9% sannsynlig sa han vi gikk til.

Vi skal ha nr 2 nå og har valgt å ikke vite kjønn. Vi ville vite sist, men baby'n lå sånn til at det ikke gikk ann å se. Så vi fikk vite kunn det viktigste -at alt var som det skulle og at den lille hadde det bra! Og det var faktisk litt gøy når venner og andre spurte hva det ble og vi ikke visste. "Nææ, så spennende" var stort sett reaksjonene da. Og for litt over 1 år siden fikk vi en sunn og frisk jente.

Denne gangen har vi selv valgt å ikke vite, det var kjempe spennende sist. Det blir det det blir uansett og det er ikke alltid det stemmer det dere får vite på ultralyd -nå det gjelder kjønn.

Et venne par skulle ha jente -trodde de. Helt til 3 uker før termin, på den tredje ul, da var det plutselig blitt en gutt.

Noen andre jeg kjenner fikk beskjed om at de skulle få en gutt, så rommet ble malt blått og skapene fylt opp med nye klær. Og de fikk en søt liten jente.

I de fleste tilfeller så stemmer det helt sikkert, men tydelig hvis ikke alltid...

Lykke til med avgjørelsen!!!

Helt enig. Vi har noen for og imot argumenter.

FOR: Da er det lettere med innkjøpelse og ta imot ting vi er tilbudt og få vis vi får gutt eller jente (men man er jo aldri helt sikker på at det er sant)

IMOT: Er spennende å ikke vite, gå og tenke hva tror du og litt sånn.. Man får jo tak i masse klær som passer for begge kjønn...

Vi får se hva vi velger =P

Vi vil ikke vite det:) Er litt av spenningen under fødselen også:)

Eneste grunn for å vite må jo være av praktiske årsaker..og det er da mye en kan få kjøpt som kan brukes til begge kjønn;)

Jeg har gutt fra tidligere, mens min mann ikke har. Han ønsker ikke å vite kjønn og det er helt greit:)

(Har en følelse av jente da, så får vi se om intuisjonen min er noe tess;))

Annonse

Vi valgte å vite, både med sønnen vi har og med tulla i magen. For meg er det informasjon som uansett ligger der, akkurat som om det er to armer og to bein. Vi må jo ha jordmorens sakkyndige hjelp for å tolke alt det andre vi ser på skjermen også, som vi ikke ønsker å ha som hemmelighet, så da kan hun jo like godt fortelle oss alt hun ser.

Synes også det er fint å forholde meg til babyen i magen som litt mer en "person", ingen mennesker er jo kjønnsløse, så om det er gutt eller jente har litt å si for hvordan man instiller seg eller tenker på barnet.

Men vi er fult klar over at UL kan være misledende, og det er helt greit. Kommer det en gutt i stedet er det like koselig, og vi sier i fra til alle som nå vil ut å kjøpe at rosa, at vi altså ikke har noen garanti.

Vi var ute å tittet på et senter i dag og endte opp med å kjøpe noen baby klær på tilbud. En hvit og rød stripete snupi genser og hvit og brun sparkedress, hvit sparkedress med noen dyr på ol =) som da kan brukes av begge kjønn.. Vi snakker fortsatt løst om det, men tror vi ender opp med å vite det til slutt..

Jeg hadde en merkelig drøm i natt om at den 08 juni (10 dager før nåværende termin) fødte jeg ei lita søt jente, fødselen gikk utrolig fort og ikke altfor mye smerter. Tulla hadde brunt hår på hodet og kjempe nydelig.. Var en så virkelig drøm..

Jeg har nå ingen følelse av at det er gutt eller jente, annet enn drømmen. Vet ikke om den vil fortelle meg noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...