Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 jeg har vaksinert begge mine,synes det er viktig. så leser jeg på vaksine forum....visste ikke så mange var i mot det.hva gjør dere? nysgjerrig:)
Willy Wonka Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 JA, har vaksinert gutten og det vil jeg gjøre med kommende søsken også. 97% av barna blir vaksinert. De resterende 3 % synes jeg bare synd på.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 jeg ble litt sjokka av å se at noen ikke gjorde det skjønner du....trodde egentlig ikke det var noe tema engang...:S
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg vaksinerer barnet mitt. Tenkte ikke på at det var noe valg egentlig. Alle veninnene mine vaksinerer barna sine også.
Bolla Pinnsvin Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 JA! Jeg vaksinerer barna mine.Syns de som velger å la være utsetter både sine egne og faktisk VÅRE barn for unødvendig fare..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har vaksinert datteren min så langt, men vurderer å forsøke å få fjernet meslingedelen av 18 mnd vaksinen. Hvis ikke det går, vil jeg sannsynligvis fravelge hele vaksinen. Risken for å forårsake barnet autisme er grunnen, selv om jeg er skeptisk til hele vaksinehysteriet. Den befolkningsgruppen som vaksinerer seg minst, er faktisk leger. Hvorfor? Man skal ikke undervurdere legemiddelindustriens kapitalmakt.
Barbafin Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Utrolig hvor fast denne oppfatningen sitter.. Etter EN feil artikkel i The Lancet så ble dette nærmest en godtatt sannhet. Det har ikke hjulpet at de har trykket flere dementier og at ingen senere forskning har kunnet påvise noen sammenheng mellom meslingevaksine og autisme. Meslingeepedemier er ikke å kimse av. Barna kan bli svært syke, og en del av ettersykdommene (f.eks. lungebetennelse) kan være dødelig for svake barn. Jeg vaksinerer like så mye for andres beskyttelse som for mitt eget barns. Er forøvrig selv vaksinert mot meslinger.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Hei anonym 00:38. Har du ikke fulgt med i timen du da? Autsime har ingen ting med mmr vaksinen å gjøre og det er gaaaaanske lenge siden den bløffen ble gjennomskuet. Gjør du ikke grundigere undersøkelser enn det før du tar så store avgjørelser som å la være å gi barnet ditt en av vaksinene? Her er litt NY info til deg, så kan du jo ta opp dette med MMR vaksinen til vurdering en gang til hvis du vil....... Påstanden om at vaksinering mot meslinger, kusma og røde hunder (MMR-vaksine) kunne føre til autisme ble først lansert i 1998 i en artikkel i The Lancet. Foreldrene til åtte av 12 barn med autisme og inflammatorisk tarmsykdom mente symptomene debuterte i forbindelse med MMR-vaksinasjon. Studien, ledet av forsker Andrew Wakefield, fikk en enorm medieoppmerksomhet. TV2-programmet Rikets tilstand skapte frykt blant norske småbarnsforeldre da de fokuserte på saken for tre år siden. I ettertid har det kommet påstander om at forskeren som ledet studien mottok over 100 000 dollar fra en rettshjelpsorganisasjon for å undersøke sammenhengen, noe han ikke opplyste om da han fikk studien publisert. Redaktør i The Lancet, Richard Horton, sier ifølge Nature at det er i strid med tidsskriftets retningslinjer ikke å oppgi interessekonflikter. Horton sier at han burde ha bedt Wakefield fjerne påstanden om en sammenheng mellom vaksinen og autisme. - Jeg mener at dette aspektet i studien hans er fullstendig feil, og denne interessekonflikten viser hvordan det kunne bli feil, sier Horton til BBC. Helsedirektøren i England anklager Andrew Wakefield for å selge elendig forskning. Samtidig oppfordrer statsminister Tony Blair småbarnsforeldre til å få barna sine vaksinert. Flere studier de siste årene har konkludert med at det ikke kan påvises noen sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Den siste er en amerikansk studie som er publisert i tidsskriftet Pediatrics. Her har forskere sammenliknet 624 barn med autisme med en kontrollgruppe på 1 824 skolebarn uten autisme. Alle hadde fått MMR-vaksine. De fleste barna i begge gruppene var blitt vaksinert da de var i alderen 12 - 15 måneder, som anbefalt. Like mange av de autistiske barna som barn i kontrollgruppen ble vaksinert før de var 18 eller 24 måneder, da symptomene på sykdommen vanligvis inntrer. Resultatene viste ingen sammenheng mellom MMR-vaksine og utvikling av autisme i noen av gruppene.
~Roskva~ Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Jeg vaksinerer mitt barn, og vil gjøre det med alle fremtidige barn også. Jeg er redd for at vi har vaksinert barna så lenge i Norge at folk har glemt hvor fryktelige de kan være, de sykdommene vi vaksineres mot. De sykdommene og de mulige bivirkningene av dem er faktisk mye verre (og mye vanligere i utsatte områder), enn eventuelle bivirkninger av vaksinene. Som det ble sagt over her, er IKKE autisme en mulig bivirkning av meslingevaksinen! Visst tjener legemiddelindustrien penger på å selge vaksiner. Det betyr ikke at de lyver om virkningen eller viktigheten av dem! Det gjør ikke Den Norske Lægeforening heller.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Vi har valgt å gi barna alle vaksinene, og det er et gjennomtenkt valg. Synes det er viktig å være med på å holde de livsfarlige barnesykdommene i noenlunde sjakk og noenlunde "ufarlige" her til lands, solidaritet kalles det vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå