Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer hadde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før du kunne kjøre opp?

Skrevet

Jeg øvelseskjørte mye hjemme med pappa så jeg hadde bare en kjøretime med kjørelærer før jeg tok bykjøring, langkjøring/forbikjøring, glattkjøring og kjøre med en annen elev hvor man skal finne frem selv. Brukte tre måneder til sammen. Fikk bestått på første oppkjøring:)

Skrevet

Jeg tok lappen i Oslo for litt under ett år siden. Og det er nye regler nå. Du kan ikke komme unna det med en vanlig kjøretime lenger, for det er 4(tror jeg) delprøver du må gjennom med kjørelærer før du kan kjøre opp. Det vil si kjøretimer med kjørelærer hvor du testes i forskjellige ting før du får lov å gå videre.Også er det som sakt langkjøring/forbikjøring, glattkjøring osv osv. Jeg brukte MANGE kjøretimer, men hadde 0 erfaring fra førersetet før. Aldri kjørt moped, eller øvelseskjørt hjemme og var generelt redd for å kjøre bil selv. Men med trening gikk det, og nå kjører jeg SVÆR bil i oslo sentrum og synes carl berner krysset og sånne såkaldte "helvetesveier" i oslo sentrum er enkelt som ingen ting. Jeg brukte en formue på lappen, men føler det er verdt det.

Skrevet

To.

En med vanlig kjøring, rygging, forbikjøring og so der. Den neste var langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring.

Hele sulamitten ble vel firetusen og noe tror jeg.

Skrevet

Jeg tok også lappen for ett år siden og det stemmer at det er 4 deler du må igjennom. Men den første er bare trafikalt grunnkurs. Og jeg kom meg gjennom alle og jeg hadde bare en kjøretime før jeg begynte på resten.

Brukte 15-16 tusen på lappen jeg. Noe som er veldig sjelden. Men det var fordi jeg kjørte mye hjemme før jeg begynte på kjøreskole.

Skrevet

Øvelses kjørte med mamma og pappa for et år siden!!!??

Hvor gamle er dere egentlig? Dere vet kanskje ikke at dette er et forum for folk som prøver å bli gravide, eller har barn? Gud bedresen.

Skrevet

Kjøpte en pakke med alt inkludert. 10 doble kjøretimer og glattkjøring, langkjøring, mørkekjøring osv. Kom på 14900,- Er født akkurat sånn at jeg slapp de nye reglene :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Omtrent 20 regner jeg med. Fordelt på godt over ett år - og flere måneders mellomrom mellom hver kjøretime. Kjørte kun med kjørelærer, aldri ellers. Sikkert veldig mange;) Hehe.

Skrevet

Til deg som reagerer på at folk kjører med mamma og pappa.. Jeg var 24år da jeg tok lappen og hadde to barn. Jeg fikk tilbud av mamma og pappa og øvelseskjøre med dem. Jeg bor med mannen min, men i samma by som foreldrene mine, er det noe galt om jeg hadde øvelseskjørt med de?? mannen min var og 24 da jeg tok lappen og dermed for ung til å øvelseskjøre med meg. Man må være fyllt 25 år og hatt lappen sammenhengene i minimum 5 år.

Selv om man ikke er 16 går det jo ann å øvelseskjøre med foreldre,og uansett, er flere mødre her som er under 20 for å nevne et tall, det vet alle. De øvelseskjører vel og med foreldrene sine, uten at det er noe galt med det. Og om de er mødre eller gravide. SO WHAT! det er en utgått diskusjon her inne synes jeg.

Skrevet

Det var ikke mye jeg fikk øvelseskjøre før jeg begynte med kjørelærer. Så noen timer ble det. Men prisen tilsammen var vel mellom 3000 og 4000 for alt sammen, tror jeg. Sto på første forsøk.

Er faktisk 20 år siden i disse dager;)

Skrevet

Hadde 30 timer fordelt på 3 uker. Hadde aldri kjørt bil før og kjørte opp etter disse timene.

Skrevet

15 år siden jeg tok lappen og hadde da en pakkeløsning med teorikurs, 10 timer (5 dobbelttimer) + glattkjøring, langkjøring og mørkekjøring. Tok da lappen uten å trenge flere timer.

Skrevet

jeg hadde fire kjøretimer før jeg begynte på det obligatoriske, kjørte litt med eksen og med pappa, men ikke så mye...

Skrevet

Vet ikke, men tror det var mange. Brukte totalt 31000 på lappen. :o Det var i 2006.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...