Gå til innhold

Hvor mye klær er nok under dundyne på kaldt soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er ca 16 grader på soverommet: Hvor mye bør babyen ha på seg? Vi har en Nøstebarn ullpysjamas som er god og romslig på henne. Og deretter et hjemmestrikket tynt ullpledd og dundyne oppå der. Er det for lite? Hun er blitt forkjølet, derfor har jeg begynt å ta på henne ullbody under. Er så usikker på hva som er passe klær...

Er det større fare for krybbedød om de har for mye klær på seg, eller gjelder det kun at temp. i rommet ikke skal være for høy??

Skrevet

Faren for krybbedød øker dersom barnet blir overopphetet, noe som i grunn skal mye til for at skjer ... Spiller da ingen rolle om det er pga varmt rom eller for mye klær tror jeg...

Vi har det også kaldt på soverommet - ca 15 grader tror jeg. Her ligger mini på saueskinn med bomullspysjamas og dundyne. Intet mer - intet mindre. Han sover i samme seng som oss, så jeg kjenner på ham jevnlig for å sjekke om han er for varm/kald, men han er alltid helt passe :)

Prøvde med ullpysjamas en periode, men da ble han rett og slett for varm. Men nå tror jeg at jeg har en veldig varm baby, så dette er nok individuet.

Skrevet

Vi har det også ganske kaldt til vanlig, rundt 15-16-17 grader. Nå er snuppelure 9uker, og har (stort sett) på seg ullpys (har også noen bomullspysjer som hun bruker iblant, men aldri når det er flere minusgrader ute)j, ligger på lammeskinn og har dundyne over. Når det er ekstra kaldt ute (vi bruker ikke ovn på soverommet, så det varierer litt med temp ute), har jeg på henne et ullpledd fra nøstebarn i tillegg, eller en ullgenser utenpå (ganske tynn, også fra Nøstebarn).

Når hun var litt mindre, første ukene, hadde jeg alltid på henne ullpledd eller ullgenser.

Hun har alltid vært passe varm når jeg har sjekket henne (",) Vil heller ha på henne litt mer på brystet enn å måtte dra dyna veldig langt opp for at hun skal være varm.

Skrevet

Om baby er for varm el kald, kan man holde kontrollen m ved å kjenne bak i nakken deres når de våkner, er hun klam/ svett, er d for mye=)

Har bare på snuppa en bomullspysj, og hun ligger m et tynt ullpledd over seg, tett pakka inn i et fleecepledd..Alltid god og varm, til tider også kanskje litt for varm...Temp på soverommet har jeg ikke peiling på, har ikke termometer, men vi har ikke no varme på hvertfall (men bor i godt isolert blokk)

Skrevet

..faren for krybbedød øker ved overopphetning, så d er ikke bra å kle for mye på nei.. Men tror d skal litt til da, før ungen dør liksom:)

Skrevet

Jeg personlig synes det hørtes litt mye ut å ha body under. Vet at hadde jeg tatt så mye klær på min varme lille kar og 16 grader på soverommet hadde han hylt og vært kokvarm. Men unger er jo forkjellig.

Han sover i bomullspysj under dundyne og har 12 grader på soverommet- hele natten uten en lyd og er nå 11 måneder.

Skrevet

Her har vi ullbody og ullteppe med dynen over. Jeg synes dynen er så tykk at den ligger liksom ikke godt inntil kroppen så jeg vet ikke helt hvor mye varme en får fra den. Derfor har vi et ullpledd først. Vet ikke helt hvor kaldt vi har det, men har ikke noe varme på, tipper det er rundt 18+.Han er hverken for varm eller for kald, helt passe.

Skrevet

Gutten min har ikke dundyne i senga men han har på seg bomuldspysj,tynn sovepose fra h&m, siden han snur seg på magen hele tiden og sparker av seg dyna, pluss dyne oppå der igjen. Vi har det ganske kaldt på rommet hans..alt fra 10-16 grader. Det virker som om han er passe varm hele tiden :)

Skrevet

Her er det ullpysj og ullsokker, og over seg har han dundyne.

Gutten vår har vært forkjøla 2 ganger på 11 mnd.

Skrevet

Når han var nyfødt hadde han: bomullspysj, fleecepledd tullet godt rundt og fiberdyne, har ikke varmovn på soverommet vårt og det var ganske kaldt, han sov enten i vognbagen på gulvet nedenfor meg eller midt i senga, han var aldri kald, dette fra mars. Nå har han bomullspysj, sovepose og dundyne og det er ca 13 grader på rommet hans, og han er passe varm, 10 mnd nå

Skrevet

Jeg har samme temp på soverommet og lillegutt har en vanlig bomull pysj evt sokker hvis den er uten og en høye termodyne.. disse små er så varme og blir bare utilpass om de har det for varmt. kjenn med hånda under dyna (uten noe ekstra) så kjenner du om det er varmt eller kaldt :) er hun varm på bena er det ikke noe vits å pakke henne inn i så mye ull og tepper :)

Skrevet

Vi har det ganske kalt på soverommet, vet ikke grader og snuppa sover med bomullspysj o tynn sovepose med dundyne oppå. Er god og varm på helekroppen bortsett fra hendene som er ISKALDE. Er det greit at hendene er kalde når resten av kroppen er varm, eller bør man ta på votter, eller varme på soverommet?

Skrevet

Det har ingenting å si at de blir litt kalde på hendene. Vi brukte litt sånne klorevotter i starten, så hun ikke skulle bli så kald, men det har jo ingenting å si så lenge de er varme på kroppen.

Vi har temperaturen ned til 12 grader, og har på bare pysjamas. Hun ligger på sauskinn og har dundyne. Man må vel bare kjenne på barnet, hvor varme de er.

Skrevet

vi har ikke begynt med pysj ennå, så mini sover i bomull eller ullbody, bomullsbukse og sokker med ullpledd og dyne over. er aldri for varm. vi har mellom 18,5-20,5 grader på soverommet.

Skrevet

Min er tre mnd og vi har veldig kaldt soverom.

Han har ullbody med pysj utenpå - ull eller bomull. De siste nettene har hendene hans vært som isbiter så i natt blir det votter også.

Dundyne og lammeskinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...