lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Tenker på brødmat og slikt... Når begynte de å spise selv? :-)
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. januar 2009 Ingen som har begynt å spise selv enda?
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Min er 10 mnd men spiser fortsatt ikke selv... hvis han får en brødbit i hånden så bare knuger han den i hånden så han ikke klarer å få den inn i munnen. Brødskalk klarer han å gnage på selv... :-)
Blue Lady ♥ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Guttungen var 10 mnd da kan begynte og spise maten sin selv.pinsettgrep og maten går riktig vei;=) Nå får jeg nesten ikke lov og gi han mat lenger....men grøt får han ikke lov og spise selv.det er bare noe himla gris!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Begynte litt smått med det da hun var 9 mnd. Skar opp brødskivene hennes i små biter. Blir jo litt klass av pålegget, men det får man tåle! Mandariner gikk på høykant også, det ble det heller ikke så mye klass av!
mamma til fire små Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 hehe elias har spist brødmaten selv siden han var 6 1/2 mnd:)) tulla er 6 mnd, men tror ikke hun vil bli like tidlig:)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Lillegull er snart 10.5 mnd nå,Det eneste hun putter i munnen er kavring alt annet som brødskive,banan osv bare skviiiiser hun med hånden sin...hehe,mye mere morro & klemme maten flat & grise skikkelig men det er jo fryktelig gøy & se på henne når hun gjør det ;o)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Tulla hadde akkurat passert 7 mndr da hun spiste brødmat selv. Da må jeg i tillegg si at vi har gått inn for at hun skal få biter og prøve selv, istedet for å bli matet (selvfølgelig ikke med grøt da som hun også får).
Sunniva78 har to små Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Han var vel rundt 9 mnd tror jeg, da han spiste brødskive selv. Nå skal brødskivene på gulvet istedenfor i munnen, så vi må mate litt... Men frukt går greit, er litt mer snadder det;-)
2hærligegutter Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Lillegutt har begynt nå, har matet han hele tiden, men nå tar han ut brødbiten som jeg gir han og da er det ikke noen vits. Blir veldig mye klin, men sånn er det bare
Lillemann blir storebror! Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 min lille e 7,5 mnd og spiser brødbiter selv.. klarer nesten å ta de me d derre pinsettgrepet.. d e kjempe gøy å se på.. : ) åså får han agurk og kokt gulerot og sånn som han sitter å gnager og spiser på.. der e d mye som kommer inn, men også mye som kommer ut igjen.. hehe.. men brødskive klarer han bra.. Men eg lurte litt på korti de egentli begynner å spise sjøl me skjei å sånn?.. for mini e jo skikkeli keen på å holde skeien sjøl, men han skjønner jo ikke ka den ska brukes til.. sutter litt på den ene enden, snur an og sutter på den andre.. hehe.. blir nok en stund til han skjønner d der ja.. heh..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Vi gir alltid en skje til tulla på slutten når hun får middagsmat med biter, eller når hun får grøt slik at hun kan "øve seg". Hun er 11.5 mndr nå og klarer innimellom å ta noe på skjea, og ta den til munnen, men når det er biter så er det jo ikke akkurat sjelden at det faller av før det kommer til munnen da. Når hun får prøve seg på litt grøt, prøver hun litt, og får det til, men så blir hun utålmodig og tar grøten med hånda istedet, skikkelig klin blir det...hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå