yummy Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei, Lurer på om noen kan hjelpe. Har ei jente på ett år som fremdeles spiser om natten. ca 3-4 t etter sengetid og så 4-5 t senere. I en uke har jeg gitt henne melk første gang hun våkner men hun har etter det ikke fått noe før kl 6 om morgenen. Pappaen og jeg har da, når hun våkner mellom 3 og 4 sunget, bysset, hysjet osv. Hun har da vært rolig innimellom, småsovet bittelitt men etterhvert hylt masse. På disse syv nettene har det ikke vært noen forskjell i når hun våkner og har heller ikke falt tilbake i søvn før etter måltidet ved 6 tiden. Nå er vi ganske kjørt og lurer på hva vi gjør feil, hvordan vi skal gripe det ann videre. Kan det være en ide å bysse en stund, til hun er helt våken og begynner å hyle og da gi henne mat (altså trekke ut tiden fra hun våkner til hun får mat) og håpe at hun etterhvert kan sove lengre og lengre perioder og til slutt helt til morgenen? At det kanskje har vært litt optimistisk med kl 6? Må nevnes at hun spiser noe dårlig på dagtid og nok er sulten når hun våknerom natten Håper på svar, er kjempetrøtt og sliten nå...
Grateful mom Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Vanskelig å si, da jeg ikke har erfaring med 1 år barn, men hvis du klarer å øke næringsinnholdet i det lille hun klarer å få i seg kanskje det vil hjelpe på metthetsfølelsen? F.eks litt uraffinert olje eller meierismør i maten. Rapsolje smaker nesten ingenting. Fett gjør at metthetsfølelsen varer lenger... Når vi nattavvente spiste jenta vår også 2 ganger om natten, rundt kl 23 og 3-4. Vi kuttet først ut det siste måltidet, og etter ei uke, kuttet hun ut det første av seg selv. Vi lot henne gråte og gikk inn ca hvert 5 min og ga smokk og trøstet litt, uten å ta henne opp. Etter 2 døgn roet hun seg kjappere og kjappere, og til slutt sov hun natten gjennom. Nå sliter vi bare med at hun våkner pga smokken hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå