Gå til innhold

Kaste-på-gulvet periode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 11 mnd synes dette er fryktelig festlig for tiden, og det er ikke tvil om at han tester ut grenser.

Spesielt er det brødskivene som skal på gulvet, og da gjelder det å være konsekvent på at- nei, dette er ikke lov...

Puh, slitsomme greier!!

Flere med små som er inne i denne perioden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ingen altså..?

Skrevet

joda:) men ikke sånn plagsomt mye. Jeg ser at han tester ut en av "reglene" som gjelder i verden; faller ting ALLTID ned når jeg slipper det? Og når han ser spørrende på meg og tingen holder jeg på å le meg i hjel. De lærer noe hele dagen, hvert minutt.

Skrevet

Her skal alt i gulvet. Absolutt alt............

Brødskivebitene går vegg imellom , hvis hun er skikkelig sulten spiser hun de , men anelse mett da kastes de...

Samme med sokkene, grøtskejia , smokken, leker, osv...........

Hun får en advarsel, så gidde jeg ikke mere.. Å da blir hun skjit sur. Haha:)

Skrevet

Altså " en advarsel " vil si.. Værsgo, her er smokken som du "mista i gulvet".. Ved neste kast i gulvet sier jeg bare : Takktakk, da tar mamma smokken;)

Skrevet

Her går også det meste i gulvet... Alt fra brødskiver til leker! Og jeg gir henne en sjanse... Sier "kaster du den i gulvet en gang til, så får den bare ligge på gulvet!" Og jeg er alltid konsekvent, plukker den aldri opp igjen... :P Men ser ikke ut til å ha noen effekt... Hehe! Men det er sikkert bare en fase... håper jeg :P

Skrevet

De tester tyngdekraften og lærer nye ting. Fasen varer en god stund, ikke noe å irritere seg nevneverdig over. Lurt å ikke ha med favorittleker på trilletur, de blir lett borte...

Skrevet

Tulla vår var også sånn, spesielt med brødet ja, kjenner det igjen ja...holdt på å bli sprø.

Vi sa også - nei, ikke det - til henne, men det brydde hun seg ikke om (og hun forstår definitivt hva nei betyr, i andre tilfeller fungerer det utrolig bra), så fikk vi som tips å ignorere det helt, og helt utrolig, men ved neste måltid var det så godt som over.

Vet ikke om det var tilfeldig, men det kan jo rett og slett ha stoppet for det ikke var noe gøy mer da hun ikke fikk noe respons på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...