Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Venter nummer fire, har tre gutter fra før. På ultralyd fikk jeg vite at gutt nr fire ligger klar i magen. Selvfølgelig hadde jeg ønsket meg jente denne gangen, men vet jo at alt blir helt rett når gutten kommer. Nå er jeg likevel blitt litt usikker her. De tre andre svangerskapene har vært så godt som identiske, mens dette er helt annerledes. I motsetning til de tidligere graviditetene mine, var jeg forferdelig kvalm de første månedene denne gangen. Mens det første jeg merket de andre gangene var et skranglete bekken, er jeg så godt som uten bekkenløsning denne gangen. Det første som skjedde denne gangen, var derimot at jeg ble reneste Dolly Parton i løpet av en uke eller to - helt i begynnelsen. Jeg, som er rimelig flat til vanlig, har pupper! Magen er også annerledes. Den går liksom ut på sidene, viss dere skjønner? Før har jeg hatt magen framme, men denne gangen ligger den på en måte like mye på sidene. Hviler på hoftebeina, liksom. Merkelige greier. Masse kynnere og trykk nedover. Helt ny opplevelse.. Jeg synes egentlig ikke det er så rart at tanker om annet kjønn kommer snikende, men ultralyden var ganske klar, tror jeg. Legen gav i alle fall ikke inntrykk av å vere i tvil om at det var gutt. Jeg er i alle fall glad jeg bad om å få vite kjønnet, for hadde jeg ikke det, hadde jeg vært SIKKER på at det var jente denne gang. Og det hadde nok blitt nedtur når det kom en gutt ut. Selv om man selvfølgelig ikke har lov til å føle denslags. Jeg vet jo det. Man hører jo om de som får beskjed om at det er jente, men som får gutt. Noen som har hørt om det motsatte? Jeg prøver ikke å overbevise meg selv om at jeg får jente, jeg tror nok ultralyden var riktig. Men moro å høre om noen har opplevd noe slikt?
Sun_Shine_ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har ikke selv opplevd å få vite feil kjønn på UL-kontroll. Men en av mine svigerinner som hadde 2 gutter da hun ble gravid med nr 3, fikk beskjed om at hun ventet en til av samme sort. Men da hun fødte ungen, kom det ut ei lita søt jente.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 HI: Når var det du var på ultralyden? uke 18-19? Jeg fikk vite ( i uke 12 da..) at jeg ventet en gutt, men da jeg kom på ordinær ul i uke 18-19 viste det seg ei jente. Dette ble også bekreftet på 3D-ultralyd. Nå fikk jo jeg vite det veldig tidlig, og så tidlig er det veldig vanlig at jentene er hovne der nede, og at det kan se ut som en gutt, så egentlig skulle ikke gynekologen uttalt seg så sikkert om kjønnet i det hele tatt, hehe.. Men ja, jeg har hørt om folk som ahr fått vite at de venter et kjønn, og at det kom ut et annet. Feks en jeg gikk i klasse med var en jente helt til fødselen, ut kom en gutt.. Dette er jo da 25-26 år siden, men jeg regner med at legene fortsatt kan ta feil.. Uansett, lykke til videre med svangerskapet. kommer det enda en gutt, blir det nok fantastisk uansett;) Kjønnet spiller jo igrunnen ingen rolle, selvom ejg skjønner du har lyst på ei lita prinsesse også.. Klem.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 hei når min mor ventet min søster fikk hun vite en mnd. før hun fikk at hun skulle få en gutt på rundt 5 kilo. men når degen kom, var den en liten jente på rundt 3 kilo .
Mamma til Amelie og Januarbaby Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 min søster fikk høre på to ultralyder at det mest sansynlig var ei jente. Men hun sa det ikke til noen for hun var sikker på at hun fikk gutt. Å ut kom gutten:) Kan hende du har rett:)
annemarg81 Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Hei. Jeg fikk beskjed på ordinær ul at det var en gutt (uke 18), men jeg trodde ikke helt på det så jeg bestilte en 3D ul. Der viste det seg at jeg hadde rett og venter en jente til.
Jan-09 Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Vi fikk vite på ordinær ultralyd i uke 18 at vi ventet jente. Men, på 3D ultralyd senere i svangerskapet viste det seg å være en gutt!! Kan nok aldri være helt sikker!
shari_z Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Min nabo fikk beskjed 2 ganger at hun skulle få en gutt, og stor var overraskelsen da ut kom en jenta! Og en i min barselgruppa fikk beskjed hele veien at det var helt klart en gutt, og hun kjøpte inn alt til gutt og han fikk navn. Så de var også temmelig overrasket da en bitte liten jente kom ut. Hun sa at hun savnet gutten sin de første dagene til hun ble vant til at hun fikk en jente. Hadde gått så lenge og snakket om gutten og brukte navnet hans, og så plutselig var han ikke der. Veldig rar følelse sa hun. Jeg har selv aldri ønsket å få vite, både fordi jeg liker spenningen, men også fordi jeg vet de kan ta feil - begge veier.
birrisj05.02.09 Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Sånne tegn på gutt og jentesvangerskap stemmer nok ikke alltid, så kan godt være gutt selv om det er helt annerledes enn før. De sier jo at man aldri kan sammenligne svangerskap uansett om det er samme kjønn osv. Men man vet aldri.. her er det mindre enn tre uker til termin, og jeg vet jammen enda ikke hva jeg får. Først gjetta de gutt, da det var "noe" der.. så gjetta de jente, siden det så mer ut som tre hvite streker... og neste gang gjetta de gutt, for det var "noe" der igjen.. og det der "noe" var også på UL'en gangen etter.. Så ikke lur og alt, så bare noe som var i veien liksom, så derfor gjetta de gutt på meg. Har handla litt blått, men ikke så mye, da man aldri vet. Siden vi så det langt fra tydelig. Og hvis det er gutt, hvorfor så vi streker? Og hvis det er jente, hva er det der "noe" da? Jammen ikke enkelt Jeg kjenner forresten noen som trodde de skulle få jente, helt til få uker før termin. Så man har ingen garanti!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå