Gå til innhold

Hei, hei.

jons_gravid

Anbefalte innlegg

Er 10+3 i dag etter fryseforsøk i november. Var på UL 9+0 og da så vi et lite hjerte slå og en liten kropp som beveget seg rundt. Fasinerende hvor mye mer man ser ved 9 uker enn ved 8 som vi var da vi var på UL med gutten vår i 2006!

Har vært her inne og lest litt etter positiv blodprøve, men har liksom ikke turt å "melde meg inn" før nå. Håper å få holde til her helt til termin denne gangen. Var gravid etter fryseforsøk for et år siden også, men da mistet vi tidlig.

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også gravid etter fryseforsøk! Er 10+3 i dag, så jeg ligger noen dager etter dere :-) Var også på UL da jeg var 9+3 og det var helt utrolig hvor mye mer en kunne se enn da jeg var sist i uke 8 (har en gutt på 1,5 år). Er dere i ferd med å slutte av med medisinene? Jeg merker at jeg gleder meg, men gruer meg også!

Annonse

Hei Umbilikus, artig at vi er flere som er ganske likt i løypa, håper vi alle holder helt ut.

Vi holder til på Riksen og der fikk vi beskjed om at jeg skulle slutte med både Progynova og Progestan da jeg var 10+0. Siden jeg gikk på 3 tabl Progynova dagl pga at jeg utviklet egg i oktober da vi skulle ha fryseforsøk og derfor økte dosen i november, trappet jeg bare ned til 2x daglig fra 9+0, Progestan trappet jeg ikke ned på, bare sluttet brått samtidig med Progynova.

Gruet meg til å slutte i forkant og hadde planlagt å bruke opp Progestanen jeg hadde hjemme (hadde vel holdt en uke til), men fordi jeg har vært så voldsomt trett ville jeg forsøke å slutte og se om det ville hjelpe. Og det var faktisk deilig å slippe å ligge ned en halvtime hver gang jeg tok stikkpillene, har egentlig ikke tenkt så mye på det etter at jeg sluttet, var mest før jeg gjorde det at jeg var litt nervøs.

Er forøvrig omtrent like trett som før så det var nok ikke progesteronstøtten som gjorde det...

Er forøvrig 20% sykemeldt slik at jeg kan komme senere eller gå litt tidligere. Er så trett at det ikke hadde gått å være på jobb 100% og i tillegg skulle holde tempoet til 2-åringen som bare vil hoppe og sprette rundt etter å ha blitt hentet i barnehagen om ettermiddagen.

Blir litt tettere mellom dine enn jeg får, vår blir storebror når han er 2 år og 8 mnd og han gleder seg veldig til å få en lillebror, for en søster er visst ikke aktuelt :o)

Hei og takk for svar! Nå må jeg visst ringe Riksen igjen, for jeg fikk beskjed om å ta Progestan ut uke 10 og tolket det som 10+6, men antakelig mente de til og med 9+6? Nå skal det sies at jeg har fått litt ulike meldinger, jeg har ikke vært der til kontroll, så jeg har bare snakket med ulike sykepleiere på telefonen. Jeg gikk også på tre Progynova, og trappet ned til to fra uke 9+1 og nå har jeg trappet ned til en denne siste uka, for hun ene jeg snakket med sa at jeg skulle slutte med Progynova ei uke før Progestan, og hun andre at jeg skulle slutte på dem samtidig.

Vel, det går sikkert bra. Morsomt at sønnen din forstår at han skal bli storebror, det gjør ikke vår ennå.

Det blir hyggelig å følge hverandre her inne, ja!

Her er det mye forskjellig hvor lenge Riksen sier vi skal gå på medisiner. Jeg har min siste dag med medisiner i morgen, og da er jeg i uke 11+1. Har gått siden den 12.01 på 1 tablett Progynova (før det 2 tabletter Progynova pr dag) og går med full dose Progestan fram til og med i morgen.

Legen jeg var hos sa at vi kan fortsette med det 1 uke ekstra for sikkerhets skyld. Hun sa at det er man helt sikker på at fosteret har overtatt produksjonen av Progesteron. Det skjedde visst i uke 10 en gang.

Er utrolig lei av å ligge 1/2 time etter innsett av Progestan, så gleder meg faktisk til å slutte med dem. Skal bli godt å slippe å være avhengig av å måtte ta det når jeg er på jobb, tidlig om morgenen.... ;)

Ganske snålt at legene ved samme klinikk sier så mye forskjellig, ja, og på noen klinikker går man vel på støtten til 12 uker også. Håper fosteret mitt har klart jobben, da, ville vært utrolig ergelig å miste pga pilleslutt en uke for tidlig.

Men jeg stoler på legen, han var ganske krass da jeg forsøkte å spørre om jeg ikke kunne ta de litt lenger, nei, det var ikke nødvendig, det var bare å slutte tvert og ved 10+0. Og dette er den minst krasse av legene jeg har vært borti der, alltid like hyggelig, men dog litt distré...Tipper det går bra med oss uansett, jeg, går det galt er det nok ikke det det står på...

Annonse

Det står på pakningen min, men det er litt ulike anbefalinger fra klinikk til klinikk. Det er for å sikre at de ikke ramlet ut. Jeg spurte ved innsetting, fordi jeg ikke har sjanse til å ligge en halvtime på jobb, men da sa legen at det nok gikk greit, bare jeg passet på at de ikke ramlet ut, som sagt. Jeg ligger om morgenen og kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...