Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Tror jenta mi hadde et økedøgn i går...?? Hun var skikkelig sutrete, det er hun ellers sjelden. Skrek mye, og det gjør hun som regel bare når hun vil ha mat - så hun fikk mye pupp. Hun sov nesten ikke, og når hun sovnet våknet hun igjen med en gang... og sutret. Hun smilte nesten ikke, og var ikke mulig å få god kontakt med henne... Natten har hun sovet gjennom, med to-tre matpauser, siden hun ble født. I blant har hun ikke sovnet før halv tre, men har sovet tilsvarende lenge. I natt har hun bare tullet. Spiste tom begge puppene, det har hun aldri gjort, hun spiser alltid bare en om gangen, når vi skulle legge oss - og bare kavet og ville ha mer. Jeg hadde ikke mer melk, ikke hadde jeg mme... det knuste mammahjertet! Hadde ikke mat til jenta mi! Hun lå å sutret og kavet - mens tårene rant hos meg. Sånn lå vi hele natta... Hun spiste tom puppen hver gang det var kommet litt... Litt usikker på når, men hun sovnet en gang på morgenkvisten, så da sovnet jeg og - og vi sov til halv elleve. Så tok vi morgenstellet, spiste litt mer og hun sovnet... Nå har hun sovet en halvtime og jeg lister meg rundt og ber til gud om at hun må sove lenge... Er dette et økedøgn, eller er hun syk eller noe?! Hun har aldri oppført seg slik...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Ja det høres ut som økedøgn.. Det er fælt når det står på, men det er slik det skal være. I økedøgnene så er de mye mer sulten og det er meningen at de skal være det. Dersom du hadde gitt tillegg så hadde jo hun blitt mett og ikke hatt behov for å suge så kraftig hos deg. Da hadde jo ikke produksjonen din gått opp..
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Nei, det var det fornuften prøvde å fortelle meg i tolv-tiden og, når tårene rant fordi jeg var verdens dårligste mor som ikke hadde mme i skapet... Virker som om alle her inne gir tillegg - min har aldri fått noe annet enn mm. Er jo det som er det beste, jeg vet jo det, men i natten og mørket når butikken er stengt tenker man de utroligste tanker! Og, hun har vært et vidunderbarn siden dag 1 - så jeg har hele tiden gått å ventet på "smellen"... tenkt at dette kan ikke vare evig... Så håper at dette var et økedøgn, og ikke slik hun har tenkt til å være fra nå av... da blir jeg gal!
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Er hun gammel lillejenta di? Har også lurt på disse økedøgna. Gutten min på 9 uker spiser mye generelt, men enkelte dager spiser han enda mer, slik at puppene føles "tom". Men har aldri vært på langt nær så ille som du opplevde det. Er vel forskjellig fra unge til unge.. Tro hvor ofte man kan forvente disse økedøgna??
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 Det lurer også jeg på! Lillejenta mi er 6 uker i dag. Har hatt det jeg har trodd har vært økedøgn før også... dager som hun har spist mer enn vanlig, men ellers oppført seg normalt. Kanskje det er forskjellige grader av økedøgn? Og det er helt sikkert forskjell fra baby til baby...
gulla79 Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Mi jente holdt også på som di da hun var 6 uker gammel. Hadde to omganer til med noen ukers mellomrom, mellom tre og fire mnd hadde hun ingen økedager. MEN da hun var rett over 4 mnd hadde hun øke uke... Det var slitsomt! Hun skulle ha mat hver time på dagen og hver andre time på natta i nesten en hel uke! Nå er hun litt over 5mnd og jeg går bare rundt og venter på neste omgang. Hun fullammes og får ikke mme, så da må jeg bare regne med at jeg i allefall skal igjennom en økeperiode til før hun begynner med fast føde om ca 1mnd Lillejenta di kommer sikkert til å bli storførnøyd igjen i morgen når alt har gått seg til igjen
Lillepusen-78 Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Gutten min var også slik en periode da han var noen uker gammel. Han holdt på sånn noen dager, og så ble han den rolige og fornøyde gutten igjen. Trodde jeg skulle dø av søvnmangel og desperasjon over at jeg ikke visste hva som plaget ham, men trodde som deg at det måtte være økedøgn.... han har aldri fått annet enn morsmelk, og jeg vurderte aldri å gi ham mme mens det stod på heller. Du har nok gjort det rette, selv om det er veldig vondt når de ikke er fornøyde. Etter denne økeperioden har min gutt spist 6 ganger i døgnet. har ikke merket økedager etter dette, og han er snart 4 mnd. Du skal nok se at jenta di blir seg selv igjen når melkeproduksjonen din er regulert :-)
babyfrøken *mamma* Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Høres ut som frøkna mi for to-tre dager siden... Jeg ahr alltis hatt mye melk, men jeg ble tilslutt helt fortvilet og redd for at jeg plutselig ikke hadde nok melk etc.. Fornuften min sa jo, som din, at det var et økedøgn på gang, men herregud så slitsomt å være våken hvert 45.min fra klokken halv tre om natten.. hun var jo så overtrøtt i tillegg, sutret og kavet og gned seg i øynene..og sugde puppene mine helt ømme... Ble igrunnen aldri fornøyd med noenting, hylskrek og gulpet og rapet, mer pupp og samme runde igjen...Hun er 9 uker da.. I natt sov hun 6t i strekk igjen, så jeg håper det er iferd med å normalisere seg (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå