Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei. Vi legger poden på 9 uker i sengen sin for kvelden. I løpet av natta ammer jeg 2-3 ganger, og da tar jeg han over i senga vårs. Jeg sovner bestandig av når vi ammer. I natt f.eks. skulle han ha mat når vi la oss ca. 23:30, jeg tok han til meg og ammet, våknet ikke før 02:30, da lå poden å sov ved siden av brystet. Som regel bruker jeg bare å la han ligge, for vet at han sikkert skal ha mat om ikke så lenge igjen. Men inatt måtte jeg bare legge han over i sengen sin, og få strekt på kroppen min. Poden våknet 03:30 og skulle ha mat igjen. Samme her, vi begge sovnet, og jeg våknet 06:30 igjen, da skulle poden ha mat igjen, og det var kort vei til matfatet. På morgenkvisten bruker jeg å ha han hos meg i sengen, for da sover han litt bedre, som gjør at jeg kan sove litt lenger:) Men denne uvanen med å sovne av er håpløs. Jeg har så vondt i hele kroppen av å ligge kjært! Spesielt nakken. Håper ikke jeg venner poden til å ligge i senga sammens med meg også..
temine Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Høres jo egentlig litt koselig ut og, men forstår deg når det kommer til sovestilling:) Man produserer søvnhormoner under amming, noe som skal hjelpe både mor pg barn å sovne godt igjen like etter maten på natten. Jeg sitter i senga for å amme, da sovner jeg ikke. Knerten har alltid sovnet raskt i senga si etterpå. Har senga helt inntill min da, så slipper å stå opp...det synes jeg er veldig deilig:)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Er litt koselig innimellom. Nesten så jeg savner han når han har lagt seg for kvelden, og jeg legger meg. Da har jeg bare lyst å ta han over til meg og kose og klemme han:) Men sovestillingen er jo forferdelig vond med en liten en ved siden av. Ikke kan man trekke dyna helt over seg heller.. Ja, tror jeg må flytte senga hans inntil sengekanten min. Nå står den ca 1m unna som gjør at jeg må "stå opp" for å legge han over. Blir kanskje litt lettere å legge han over etter amming "i søvne" når jeg slipper å stå opp..
temine Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Ja, veldig lettvint å ha senga helt inntill. Har ned sprinklene på den ene siden og, så senga hans går i ett med min. Om han mister smokken er det bare å rekke ut en hånd...hvis han er litt urolig kan jeg holde han i hånden og sove videre:) Hvis ikke får du invester i en slik ammemadrass som jeg har sett, den skal visst gjøre det lettere å dra han litt bort fra deg når han sover, slik at han kan ha sin egen dyne, og du får legge deg som du vil med dyna godt omkring deg:)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Oi, ja det hørtes lurt ut m sånn ammemadrass. Vi har seng på 1.80, men syns liksom ikke den er stor nok. Rart hvor mye plass en sånn liten en tar i senga di.. Tror jeg må innom Reflex i helga. Også sjekke om det går å ta av sprinklene på den ene siden av Ikea-senga:) Takk for gode tips:)
AO3 Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Jeg kan ikke amme liggende - da sovner jeg momentant. Babyen får da dessuten ikke i seg nok melk før han også sovner. Jeg ammer sittende - da går det nesten ikke an å sovne, og jeg får plassert ham over i voksiposen ved siden av meg etterpå (samsover). Jeg har uansett aldri fått helt teken på den liggende ammingen, selv om de maste om at det var så viktig å få til på barsel.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Hehe, jeg sovner også om jeg sitte og ammer, hodet detter alle veier! Omvendt på meg, vi er ikke så flink å sitte og amme, sikkert fordi jeg var nødt å ligge de 3 første ukene, klarte rett og slett ikke sitte på baken:(
babyfrøken *mamma* Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Sovner både sittende og liggende jeg også, iallefall de nettene jeg er ekstra trøtt ;o) Men gullet vårt gulper så veldig, så jeg har mer eller mindre sluttet å amme henne liggende, funnet ut at det blir mye verre av det. Så nå sitter jeg i sengen og ammer henne mest mulig "oppreist", det krever litt konsentrasjon, så da holder jeg meg våken.. Hun ligger i sin egen seng, helt inntil vår, frem til enten første eller andre "nattforing", så får hun ligge inntil meg siste del av natten, er jo så koselig! (sliter også med kropp som gjør vondt "overalt", hehe, og kalde skuldre ;o) )
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 åååååå, skulle ønske jeg klarte å sovne under amminga, tør ikke å legge henne til uten å sjekke alt, for jeg hadde noen FORJÆVLIGE sår de første 5 ukene. Sitter i senga med masse puter osv. Senga hennes helt inntil med sprinklene nede mot meg funker greit, men det er hardt å sitte og amme 2-3 ganger hver natt. Har brukt latterlig mye penger på varmt og godt amme-nattøy. Tenk i "gamle dager", da lå jeg naken enkelt og greit og sov hele natta!!!!!!!! Kunne vært deilig å bare sovne, men det er jo som flere sier, man sover jo veldig krøkkete og har vondt både her og der når man våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå