Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Noen forslag? Må være barnevennlig siden det først og fremst er for at også 4 åringen skal spise dem (har tatt mandlene og får bare spise kald elelr lunken mat som er my i 2 uker). Har kommet fram til at veldig mye av midagene vi pleier å lage har minst en ting som er ganske hardt/har skarpe/ru kanter på seg og/eller ikke er noe speielt velsmakende lunkent. I tillegg er han her en slik som ikke er noe videre glad i tradisjonell norsk mat som potet med fiskeboller/kjøttkaker/fiskepudding ol, men de to andre barna ikke liker for "fremmed" mat. Alt med kylling utgår fordi ejg ikke får tak i det her jeg bor. Ren fisk spiser ingen av oss. Noen med forslag til middager? :-)
Gidder ikke! Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Nå syns jeg du var kravstor;) Pasta "carbonara" med f.eks skinke, spinat, sopp ris med bønner/erter/løk/egg osv omelett med røkelaks/tomat/ost/skinke osv Supper lapskaus Om det smaker godt lunka får nesten dere vurdere!
Gidder ikke! Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Vil du ha noen suppeoppskrifter kanskje? Det må jo være midt i blinken:)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Ja bortsett fra at han ikke liker supper og mini ikke klarer å spise det skikkelig (bare sitter og plasker med skjeen i maten da, hehe...). Vet jeg er kravstor, men er også derfor jeg sliter med å komme på noe. Takker så mye for tilbudet da! Vi har hatt pasta, spaghetti, grøt og fiskegrateng med ost i stede for kavring på toppen, men vil ha noe annet også :-) Ris skulle gå ja.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Han spiser forøverig ikke egg heller :-/ De to andre elsker egg, men han får frysninger av det. I alle varianter.
Leirha Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Pannekaker? Får du harde kanter på dem så skjær de bort. Ellers lapskaus, du koan jo mose den ekstra til ham. Du kan også kjøpe de Juniorglassene til han, da min var 4 var det nesten bare det han ville spise til min store ergrelse.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Takk for det! Han er faktisk ikke så kresen som han kanksje høres ut her, men han er mer sånn som liker mat som gjerne er litt eksotisk og ofte har litt harde/ru kanter på seg, og normalt er jo ikke det noe problem da! Bare akkurat nå. Han spiser mye forskjellig og mye som andre barn ofte ikke liker, men som sagt, mye av det kan han ikke spise akkurat nå og noe av det smaker bare ikke godt avkjølt.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Lapskaus kan vi lage ja, det burde gå bra :-) Pannekaker er liksom ikke helt middag i mine øyne, men godt er det. Takk for tips! :-)
La Perla Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 hehe, skulle akkurat til å anbefale lapskaus som moses ekstra mye, men det var visst for sent. Fiskegrateng går kanskje ikke, siden dere ikke er så glade i fisk?
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Hmmm,prøvd fylte pannekaker da? Det blit litt mere middag eller kosemat mener kanskje noen. Steker som vanlig og da du er ferdig fyller du de med kjøttdeig,purre det du liker snurrer de sammen og legger ost på toppen inn i stekovnen til osten er smeltet:)Nam nam:) Blir kanskje litt hardt ikke vet jeg.
MissJ Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Pai! Smaker godt uansett temperatur. Og den harde skorpa kan du bare kutte av for ham. Ostepai er god trøstemat synes jeg. Og masse smak også.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for tips! Pai og fylte pannekaker er notert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå