Gå til innhold

slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bestemt meg for å slutte å amme, fikk sopp på begge brystene i starten, og det er der fortsatt, helt forferdelig vondt å slitsomt, kvir meg til hun skal ha mat, så detsiste døgnet nå har eg gitt flaske og pumpet, men hvordan går eg frem fr å ikke få mer melk? hvr lenge må eg pumpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta er btw en måned å han slitt meg gjennom ammingen fra starten

Skrevet

Jeg skjønner at du er sliten - og respekterer din beslutning om å slutte å amme - men har du søkt hjelp med ammingen? Når ammingen først går greit er det mye mye enklere enn flaske... Alltid mat med, alltid rett temperatur, gratis osv... Men dette vet du helt sikkert. Hvis du er helt sikker på at du vil slutte å amme så finnes det piller som stanser melkeproduksjonen, så ta deg en tur til lege og få resept på dem. Ellers så er det bare å leve med en del melkespreng og pumpe ut så lite melk du kan så sjelden du kan, men uten å få brystbetennelse eller tilstoppede melkeganger...

Jeg fikk også sopp og såre brystvorter i begynnelsen, med begge mine, men etter å ha fått behandling og soppen forsvant er jeg veldig glad jeg fortsatte med ammingen - det er veldig enkelt å bare vippe puppen ut når småen er sulten...

Lykke til, uansett hva du velger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...