Gå til innhold

Har vondt i magen...

Mamma til 2 søte jenter

Anbefalte innlegg

og er i uke 10 + 4. Sannsynligvis er det omgangssyke - fordi det går en del av det her med skikkelig vondt i magen. MEN en blir alltid skikkelig bekymret så nå skal jeg til legen om 3,5 time. Har ikke hatt noe tegn på at det går galt. Så satser på det, men vil skjekke opp og ev. høre om jeg kan ta Sakkarin el.likn. for å prøve å få det vekk. Blir helt gal av å gå gravid og ha vondt i magen. Har mye luft og kastet opp 3 ganger i dag morges. Har vært kvalm tidligere, men ikke kastet opp. Er jo ikke den beste kombinasjonen å ha vondt i magen og være gravid!

Noen som har vært til legen som gravid og med magevondt. Hva har lege gjort?? Sendt dere videre til ul eller???

Fortsetter under...

Nå har jeg vært hos legen, og det var heldigvis ikke noe galt med fosteret!! Var fordøyelsessystemet mitt som var litt i ulage. Så nå blir det en liten kur for å forbedre det og så fikk jeg beskjed å spise som en gravid som er kvalm, altså små og ofte måltider, og å spise salte ting bla.a.

Så godt det ikke var verre! Dét kan jeg leve med!! ;)

Godt at det "bare" var fordøyelsesplager. Er veldig plaget med fordøyelsen selv, går veldig tregt og tidvis (eller nesten hele tiden) forstoppelse. Veldig plagsomt, og som du sier er det ikke kjekt med vondt i magen, en lurer jo alltid på om det kan være noe m fosteret.

Men hvilken "kur" skulle du ta for å forbedre fordøyelsessystemet ??Bare lurer på om det er noe smart som jeg ikke har hørt om :-) har nemlig prøvd det meste...

Jeg tar nå Gaviscon mikstur, som kjøpes reseptfritt på apoteket (kr 121 for 500 ml). Tar 10-20 ml av dette 1/2 time etter hvert måltid og rett før sengetid. Spiser ofte og lite ca 2.-3. hver time. Prøver å spise mye frukt og salt mat.

Etter 1 døgn på dette er jeg mye bedre enn det jeg var. Tar fortsatt miksturen. Spesielt synes jeg det er mye lettere å spise mat om morgenen (var skikkelig kvalm før når jeg våknet om morgenen- nå kjenner jeg ingenting til kvalmen!).

Håper dette er noe du, Gitte ikke har prøvd før!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...