Gå til innhold

Når overnatte borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ungene deres gamle når de lå borte for første gang?

Skal ha bursdagsselskap når jenta vår er 4 måneder,og tenkte å la henne ligge til besteforeldrene da.

Men jo mer jeg tenkte på at hun skulle lige borte,jo mer fra meg ble jeg,og endte til slutt opp me å sittei sofae'n og sippe,til min samboers store fortvilelse:P

Jenta hadde helt sikkert fått det bra hun,men det er for tidlig for min del.

kke hadde jeg fått det moro på festen,og ikke hadde jeg fått sovet på natten,så hva er vitsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn... snuppa mi er et år til uka og har enda ikke sovet borte. Hver mor og far for seg, vi er ulike, men følg hjertet ditt og gjør det som føles rett for nettopp deg.

Skrevet

Vi hadde selskap hos oss da lillegutt var 3 mndr, og valgte da å ha ham hjemme. La ham til vanlig tid, og han sov som en stein gjennom hele selskapet (selvom vi har liten leilighet). Så det gikk strålende! :-) Om noe så sovnet han lettere pga mye inntrykk tidligere på kvelden...

Pga str på leiligheten trengte vi ikke babycall, men dersom dere har større hus er det kanskje greit med en babycall slik at mor kan slappe av... ;-)

Skrevet

Det går helt sikkert greit, jenta mi er 2 mnd, lå hos besteforeldre på nyttårs aften, og skal ligger der i helga, å på min bursdag vil hun være 4 mnd, da skal jeg ha fest så hun skal også ligge borte. Har noen liter morsmelk i kjøleskapet så hun får på flaske da.

Tror det blir verre når dem blir gamlere.

Skrevet

de skal overnatte borte når mor er klar for det!:) Og det er ikke nå for din del:) Selv om jeg tror at det aldri er med lett hjerte de ligger borte første gangen. Jeg har hatt folk hjemme flere ganger, og min baby har sovet som en prins uansett!:) Prøv heller det!:)

Skrevet

Minien her er snart 4,5mnd og har ikke sovet borte enda han heller :) Rett og slett fordi jeg ikke føler meg trygg med det. Vet jo at mamma hadde passet godt på han, hun har jo klart å passe på sine egne 4 barn, men så er jo sønnen min spesiell - rett og slett fordi han er min, hehe. Det kommer vel at jeg føler meg trygg på at han får det fint ett annet sted en hel natt, men enn så lenge nyter jeg snorkinga hans om natta!

Skrevet

11 mnd og har sovet andre steder med oss men aldri alene! Tror ikke besteforeldre vil ha han før han sover natten igjennom noe han gjør nå da så kanskje snart :) Har litt lyst han skal prøve det for hadde vært litt deilig for oss :) men men skal ikke noe spes så vi får se når det skjer :)

Skrevet

Gutten min er 10 mnd og har sovet borte noen ganger. Første gangen var han rundt 7 mnd. Det gikk kjempe bra, men jeg var ikke avslappet og sov kjempe dårlig. Men så har han sovet litt hos mamma og litt hos svigers, fordi de har lyst og jeg trenger å sove litt innimellom, og han er veldig grei å ha med å gjøre. Våkner jo på natten, men disse bestemødrene ordner og daller og duller, og da sovner han søtt igjen. Men har ikke det helt store behovet for barnevakt ennå, så det er ikke noe jeg ber om for å si det sånn.

Skrevet

Jenta vår er 8 mnd og har ikke sovet borte uten oss der. Jeg er nok ikke helt klar for det enda tror jeg.. Kanskje hvis jeg visste at vi kom tidlig på dagen. Men snuppa vil enda ha morrapuppen, litt spent på åssen det vil gå om hun ikke får den. Flaske er uaktuelt. Men blir vel greit om et par mnd.. Har heller vært hos andre også har besteforeldre sittet barnevakt her hjemme, så er jeg her når hun våkner om morgenen :)

Skrevet

Jenta mi skal ligge borte for første gang om to uker, hun er da 3mnd og en uke gammel. Vi skal ha fest..... Må innrømme at jeg gruer meg litt, men stoler fullt og helt på besteforeldrene som skal ha henne. Blir nok verre for meg enn for jenta mi:)

Skrevet

Eldste snuppa sov borte for første gang da hun var litt over 3 mnd. Det var ikke noe problem, men hun var heller ikke så veldig vanskelig. Hun var fornøyd bare hun fikk sove og fikk maten sin.

Minsta sover borte for første gang denne helgen, og nå er hun 8 mnd.

Har venta lenger med henne fordi hun er mye mer avhengig av meg, syyykt mammadalt...

Men det er ikke noe fasitt på dette, her må du følge ditt eget hjerte.

Du må selv være klar for det. Noen blir klare for det fort, mens med andre tar det laaang tid.

Skrevet

Leah var rundt 4 mnd da hun sov hos mamman min en natt. Var litt stressa, men frøkna hadde hatt det helt knall :-)

Blitt dullamed av mormoren sin, spist godt og sovnet klokka syv og sov til dagen etter.

Den 31. skal samboern min og jeg ut og spise og da skal mamma ha henne over natta igjen :-)

(fikk gavekort på restaurant med barnevakt inkludert av henne til jul:-))

Skrevet

Jenta mi blir 1 år neste uke, og har ikke sovet borte alene enda...

Jeg er ikke klar for det, og det blir lenge til. Hun har det best i sine faste rutiner her hjemme, og vi ser henne lite nok om dagene så når helga kommer sender vi henne ikke bort nei..

Hun skal sove borte da hun selv har utbytte av det.

Skrevet

Jeg må bare få slenge inn at det var jammen meg en genial gave!!

(Det skal jeg ønske meg til bursdager og jul heretter...)

Skrevet

tuppa mi har ikke overnattet borte uten oss enda, hun er 9 mndr nå... jeg er nok ikke klar for det nei! nå ammer jeg ennå om natta da, og hun er heelt puppegal, og jeg syns det er koselig, men gjør det vanskeligere å skille oss ad, da,=)

Skrevet

gullet mitt er 6,5 måneder og har ikke overnattet borte enda.

Ikke fordi han ikke hadde tålt det, men fordi jeg ikke er klar.

Som noen skrev tidligere- man skal vente til man selv er klar.

Men vi har vært på en konsert, med bestefar som barnevakt i vårt hjem.

Da har han kjente omgivelser dersom han våkner på natta.

Så for vår del kommer vi til å fortsette på denne måten. Det fungerte så godt for oss.

Men det er selvfølgelig opp til enhver hva som passer.

Skrevet

Jenta vår på 5,5 mnd. har sovet borte en gang. Det var faktisk hos et vennepar av oss, når hun var 3 mnd. Hun var hos dem fordi hverken jeg eller samboeren min har foreldre som bor i samme by som oss. Jeg stoler fullt på dette venneparet, og snuppa har møtt dem maaange ganger både før og etter overnattingen, så de skal nok få ha henne igjen. Det gikk veldig fint, og både jenta og de som passet henne koste seg sammen.

Jeg grudde meg selvsagt masse på forhånd, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.

Skrevet

Tulla var 3,5 mnd, da lå hun over hos gudmora si:) Mor og far trengte en kveld alene, bare de to:) Men fikk henne tidlig hjem neste dag da:)

Gikk mye bedre enn jeg trodde:)

Hun lå over hos mamman min på juleaften:) Da var hun 5,5 mnd, bedre at hun fikk sove der enn at vi skulle vekke henne for å ta henne med hjem. Hun sover natten gjennom:)

Synes det er bedre å la dem sove borte en natt, slik at mor og far kan få litt kjærestetid:)

Skrevet

Jeg har vært borte to netter fra min lille, den første gangen var ordentlig tidlig, 6 uker, da var jeg i en alumnifest, og der var jeg bare 4 t og drakk en eneste øl, men jeg overnattet og SOV 7 timer alene og det var vidunderlig, rart, merkelig, deilig og alt annet på en gang. Pumpet 350ml før jeg la meg og 300ml da jeg våknet 7 timer senere husker jeg, men det gikk fint, og stoler 120% på de som passet, de ville også gitt beskjed dersom det ikke gikk fint. Drakk bare en øl, og kjørte 4 t senere, så var kjørbar da jeg la meg og kunne lett hentet lille venn om nødvendig. Men rart er det jo, helt merkelig.....men fint også da, møtte mange gamle kjente osv. Det var utrolig rart å legge seg helt mutters alene, og det var supermerkelig å våkne med ordentlig melkesprut fra høyre og venstre, hjelpe meg, store håndklær på vei opp og hente pumpen husker jeg, men uthvilt var jeg, og det var helt fantastisk.

Andre gang var nå i julen, min mamma passet henne en natt, da leverte vi ca 2100 og mamma var overkul og sa at vi kunne komme til middag 1600 neste dag. Da ble det noen glass vin, masse film, kos og bare oss to en kveld, så en herlig natts søvn, en lang frokost og en del ordring i forbindelse med julen før vi dukket opp. De hadde kost seg masse og var superfornøyde, både mormor og lille 4,5 mnd gamle datteren min.

Men det er de to nettene da, og det gikk superfint begge gangene.

Men alle trenger ikke gjøre det sånn og man er så forskjellig. Dersom man av en eller annen grunn blir nødt, så skal man tenke at barnet tar det som regel mye bedre enn foreldrene, hehe....sånn er det vel bare.

Ikke gjør det dersom du ikke er klar, jeg er andregangs, og muligens noe mer herdet enn jeg var forrige gang.

Skrevet

Lille tassen min sov hos besteforeldrene sine da han var 3 mnd. Jeg leverte han og la han for natten også kom de og leverte han sånn i 12 tiden neste dag. Det gikk kjempe fint! Jeg koste meg hele kvelden og synes det var deilig å våkne neste morgen og kunne stå opp og ta meg en lang dusj, spise frokost og slappe litt av før de kom og leverte han.

Men hvis ikke du er klar for det, så gikk det også kjempe fint å ha han hjemme på nyttårsaften. Da hadde vi middag med gode venner og koste oss med vin, singstar osv til kl 4..Jeg tok 2 glass vin til middag og var edru og klar. Selv om han vanligvis ikke får noen måltider på natten, så gav jeg han en flaske da jeg la meg og da sov han til kl 9..så jeg fikk meg litt søvn jeg også..

Da han var 4 mnd hadde vi bursdagsvorspiel hjemme og skulle ut på byen. Da kom bestefaren hans opp til oss kl 23 da vi dro ut og sov på rommet til lillegutt på gjesteseng.

Skrevet

Nå har jeg hatt en gutt som bare vil ha pupp, så han sov ikke borte før han var 7 mnd. Leverte i 6 tiden, men måtte komme tilbake etter 45 min, han bare gråt stakkars. Var der sammen med han, gav kvelds og la han, så ventet jeg til han hadde sovnet før jeg reiste igjen. Våknet 1 gang på natten fikk mme og sovnet fint igjen. Han har sovet hos svigers 1 gang etter det og, og da var det ingen problemer. storkoste seg.

Tror du må føle på hva som er rett for deg. Babyen din vil ha det fint.

Et lite tips er å ha med mobilen, send noen sms eller ring og hør hvordan det går. det har jeg gjort, da rorer man seg veldg.

Skrevet

Gutten min e flaskebarn å sov hos tanta å onkel sin da han va nestn 7 uker :-) Men han kjenne dm godt å har vært mye lammi dm på dagtid ;-)

Men e nåkk nåt anna når man amme kanskje ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...