Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Mannen min er psykisk syk, men vil ikke innrømme det. Han kunne brukt medisiner men nekter. Nå er situasjonen så uholdbar at han ikke kan være hjemme. Han har ikke bodd hjemme på en uke. Hans far en kausjonist på lånet vårt (vi står begge som eiere på leiligheten). Nå har han fått faren sin til å gå med på å trekke seg som kausjonist. Mannen min er slik at i det ene øyeblikket elsker han meg over alt på jord og i det andre vil han gjøre livet mitt til et helvete. Vi har to små barn sammen. Jeg vet det er sykdommen som gjør han slik. Han er ikke slik vanligvis, bare når han er i en manisk fase. Men hvis han ikke begynner med medisiner kan vi ikke fortsette forholde, ikke minst av hensyn til barna. Faren hans ønsker egentlig ikke å trekke seg, men min mann "truer" han. Og svigerfar ringte meg i stad og sa at han trekker seg i morgen hvis mannen min fortsatt ønsker der fordi han ørker ikke mer bråk.Jeg kunne ikke si annet enn at jeg syns det er trist, men han må gjøre det hans selv vil. Men hva gjør banken i et slikt tilfelle? På hvilken måte kan de reagere? Jeg vil kanskje se om jeg da kan overta lånet alene eller kanskje jeg finner en annen kausjonist, men det blir uten mannen min som medlånetaker. Jeg vet jo at mannen min er syk og egentlig ikke ønsker å gjøre alt det han gjør om dagen. Men jeg kan ikke bare sitte å se på og ta imot heller. Jeg ønsker han skal få hjelp, men det er jo ingen som kan tvinge han om han ikke er til direkte fare for seg selv eller andre.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 En kausjonist kan ikke trekke seg fra lånet...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Da må banken vurdere lånet på nytt. Kanskje har dere betalt ned såpass at det ikke er behov for en kausjonist? Eller så må de kanskje ha noe tilleggsikkerhet. Ellers kan det hende at banken er såpass smidig at de lar lånet gå, har dere betalt som dere skulle hele tiden, finnes det jo en sjanse for det. Må være slitsomt å ha det slik du har det...... Jeg kjenner at jeg synes synd på deg, samtidig som du høres ut som en uvanlig sterk jente. Stå på, det ordner seg alltid.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Er det sant? Vil det si at vi må selge hvis mannen skal få det som han vil? Eller at jeg overtar lånet alene med en annen kausjonist? For det er vel mulig hvis begge partene vil det? HI
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Hvis man bare kunne trekke seg så ville vel hele poenget med en kausjonist være borte...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Vi har til nå bare betalt renter. Men har alltid betalt til rett tid. Uff dette er vanskelig. Jeg får vel bare vente å se hva neste utspill fra mannen min blir. Håper vi slipper å gjøre noe som helst mens alt dette står på. Han tenker jo ikke rasjonelt. Jeg håper bare snart han kan ta i mot den hjelpen han kan få, Takk for støtte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå