Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd som har hatt kolikk og pga av det har han snudd døgnet.Sovner kl 2-3 og sover til kl10.Spiser da litt og sover igje til kl 12-13.Sover ikke mye etter dette.Bare noen dupper.Han er trøtt på kvelden men sovner ikke før langt utpå natten.Kan jeg vekke han kl 9 og tvinge han til å være våken ei stund og la han få sove noe timer ettepå og se om det snur seg da?.Synes det er vanskelig å tvinge han til å våkne men noe må gjøres.Har ikke hatt en roilig kveld siden han ble født.Har en 7 åring også som jeg tidligopp med så jeg trenger å slappe av litt på kvelden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg heller ville lagt han tidligere på kvelden. En halvtime tidligere for hver dag.

De kan bli litt urolig og sove dårligere om de blir vekket, men dersom det ikkke fungerer å legge han tidligere så må du jo bare prøve å vekke han om morningen..

Skrevet

Vi forsøkte i det lengste å snu døgnet til snuppa ved å legge tidligere (hun var "født" med samme døgnrytme som din), men når hun var fem måneder gammel satte vi rett og slett hardt mot hardt og begynte å stå opp mellom åtte og ni - og "tvinge" henne til å være våken i minst en time før første dupp. Da gikk det ei lita uke, og så begynte hun å sovne uten kamp i åtte-halv ni-tida på kvelden. Tulla litt i starten med at hun skulle opp og leke igjen i ti-tida, men det har vi plukket av henne ved å bare sitte og være tilstede på soverommet uten for mye snakk og tull når hun våkner. Samtidig som vi begynte med legging i åttetida, innførte vi også fast leggerutine med grøt, bading, tannpuss (øh, gommepuss siden tennene ikke er tilstede enda) og pysj, og deretter nattapupp på soverommet. Det tok vel et par uker fra vi starta med å dra henne opp om morran, så begynte hun å våkne i åttetida selv, og slutta med tøysinga om kvelden :)

...merker dog at hun fremdeles har "lyst" til å gå tilbake til gamle synder, for nå har vi vært syke begge to i et par uker, og etter at vi ble friske igjen og skulle starte med normale rutiner har hun insistert på at det ikke er natta før tre igjen :( Men det er vel bare å ta roret tilbake og tvinge henne opp om morran, så regner jeg med det retter seg ganske fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...