Gå til innhold

Hvor fort glemmer de puppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer på kveld, + når hun våkner på morgenkvisten og får inn til oss. Hun er snart 14 mnd, tenker vel at vi skal slutte om ikke altfor lenge. Men hvor lang tid tar det før hun glemmer puppen tro?Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs nok når man slutter. Dattera mi fikk pupp til hun var ca 19 mnd, da sa hun pupp og slik på slutten, gikk helt fint å slutte... nå er hun snart 21 mnd, tuller noen ganger å prøver å finne puppen Hun smiler og ler hemnisløst da! Når hun ser meg naken, smiler hun å sier "masse pupp". Skal snart ha en ny baby, så vi har snakket om at babyen skal få pupp og at det kun er for babyer. Hun sier noen ganger selv "baby pupp", så tror hun har en liten forståelse for det. Har sett andre babyer få pupp også, samt bilder av seg selv som får pupp som baby. Men tror kanskje det kan bli litt sjalusi her når babyen faktiskt legger beslag på puppen.

Skrevet

Her gikk det utrolig fort, hun gikk fra å være ett "puppemonster" til å ikke vite hva puppen var til på 1 uke. Hun var 9 mnd da.

Prøvde å gi henne pupp etter 1 uke uten, da tok hun bare tak og beit meg, noe hun aldri hadde gjort før.

Tror alderen spiller inn ganske mye her.

Skrevet

jeg ammet jenta mi til hun var 13mnd, på kveld og natt. plutselig en natt når hun våknet til vanlig ammetid, var hun illsint når jeg la frem puppen, og bet tak i meg! prøvde flere ganger, men hun bet meg og snudde seg andre veien... etter det stoppet jeg og tilby henne pupp, og hun har ikke prøvd seg heller. godt når de slutter av seg selv :)

eneste gangen jeg kommer på hvor hun reagerte på puppen i ettertid, var når vi badet et kveld, og hun begynte å klipe og klemme på brystvortene og sa "Ojjj", og smilte.

En annen gang gapte hun, lente seg fremover og ville "smake" på. På uttrykket hennes såg jeg at hun kjente igjen puppen, og at dette var noe kjent. husket jeg ble litt rørt og lei meg, for at vi ikke lenger hadde det til "felles". var en god nærhet... fin og god tid å amme... :)

Skrevet

Jeg sluttet å amme når lillemor var 12 måneder. Da ammet jeg henne 1-2 ganger i døgnet. Jeg var bortreist nogle dager og hadde ikke melk når jeg kom tilbake. I begynnelsen var hun nok litt interessert, men det gikk vel bare 4-5 dager før hun sluttet å interessere seg.

Skrevet

Ammingen tok slutt av seg selv da han var nesten 15 mnd. Han har vært utrolig puppeglad hele tiden, men han mistet gradvis interessen den siste måneden han fikk pupp. Sluttet av seg selv, og har ikke etterspurt den. I går sa jeg til han (bare på tull) - skal du ha pupp? Men det var ingen reaksjon. Ca 4 uker siden han sluttet.

Skrevet

Eh, i vårt tilfelle tror jeg det var en dag eller to... ekstremt raskt i alle fall.. men tror ikke jeg hadde mye melk på slutten. Ammet til hun var nesten 14 mnd.

Skrevet

ammer enda, lillegutt er 22 mnd (ammer bare en gang pr dag). han blir hysterisk når jeg nekter han pupp, har faktiske svært vanskelig for å slutte

Skrevet

Det gikk faktisk overraskende greit denne gangen.Sluttet rett etter vesla fylte ett år.Jeg begynte rett og slett å sove med t-skjorte. Hun fikk bare pupp på kveld,natt,morgen den siste tiden,så jeg hadde ikke mye melk heller da..De to første kveldene uten pupp var det pappaen som la henne.Så flyttet jeg senga hennes inn til storebroren noen netter så hun ikke skulle "lukte"meg.Våknet hun om natta beholdt jeg heletiden t-skjorta på og lot pappaen stort sett ta henne.Det gikk bare 2-3 dager før hun sov hele natten uten pupp.Etter ei ukes tid virket det som om hun hadde glemt helt hva det var.

Skrevet

HI her

Takk for mange svar! Gruer meg litt mindre nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...