Tre skjønne Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Noen tips og råd...? tror jeg har prøvd det meste-men ingen ting som hjelper... blir litt fortvilet.
Chiquita Bananas Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Vi har brukt Lactulose og det funker bra hos oss - gir faktisk mindre enn den minste dosen. Første gangen fikk han jo sprutbæsj i 3 dager - ikke hele tiden da. Så da minsket jeg dosen og det funker bra for ham.
mamma til fire små Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 har du prøvd å koke svisker? koker det sammen med vann i godt og vel en time. da får den fin konsistens. moser den med en sånn potetstapper (tror jeg det heter) bruk det for eksempel som syltetøy i frokostblanding. evt maltekstrakt? rikelig med drikke er viktig! finn ut hva han liker om han ikke drikker så mye vann.
Chiquita Bananas Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Har fått vite fra HS at etter 1 års alderen så funker ikke maltestrakt lengre - da er det bare som sukret vann i magen. Så anbefalte lege og HS å gi lactulose eller naturlige ting som svisker og slikt. Ga Biola en liten periode for å få orden på magen.
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 IKKE gi laktulose hvis barnet har kommet inn i den "tør ikke bæsje-sirkelen". Laktulose gir nemlig en følelse av å måtte gå på do hele tiden, og forverrer situasjonen. Vi har slitt med samme problem i mange mnd... Til slutt søkte vi råd hos helsekost. Prøv noe som heter frukt & Fiber (for barn) - denne hjalp på snuppa etter bare 3 dager! Mens laktulosen hadde ikke hjulpet på flere mnd... Hun ble umiddelbart roligere - ikke trippet så mye og klaget over magen, og avføringen ble mykere ) Lykke til!
vipa67 Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Vår er 2 år,og som deres-har hu veldig ofte treig mage..men vi gir hu sviske-purre,hver kveld og da bæsjer hu 1/2 time etterpå-og da er hu så fornøyd..Jeg skjønner godt du blir fortvilt over det men dette hjelper vår ihvertfall..!!Håper det blir en ordning for den lille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå