Crazywoman Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Småtten fikk vaksine nr 2 i går. Han fikk feber i løpet av dagen og har ligget jevnt på 39 i dag/kveld.......... Han er veldig urolig og sover ikke bra..... Er dette en vanlig reaksjon? Bør jeg være bekymret/kontakte lege. Han er 6 mnd. Kan føye til at han var bittelitt forkjølet da de tok vaksinen i går og er VELDIG forskjølet nå...sukk.................
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Feberen kan komme av begge deler, så det er ikke godt å si. Du kan uansett gi Paracet for å lette ubehaget, om han er så urolig og ikke klarer å finne søvnen. Om han fortsatt har feber i morgen, ville jeg kontaktet HS og gitt beskjed, og deretter fastlegen. Så få det være opp til dem om det er noe som skal meldes til SYSVAK (?). OBS til neste gang: Barnet bør ha vært helt frisk i minst 3 dager før vaksinen. God bedring til gutten din! :-)
thessi og lillemor Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Snuppa mi fikk også feber etter vaksine nr 2. Det viktige er vel å få ned feberen (ved Paracet). Hun sov dårlig og surret fælt den første natten, men ble bedre dagen etter. Feberen gikk også ned etter at hun fikk Paracet. Tror det er sånn at du bør kontakte lege hvis feberen ikke går ned. Hun hadde forresten også dårlig matlyst i 5-6 dager etterpå.
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Gutten min er 3 mnd og fikk den 1 vaksinen på tirsdag.Har ikke feber men er urolig og har nesten ikke spist i dag.Begynte å bli redd men ser nå at også ditt barn fikk lite matlyst så da er det vel normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå