<3 Vila & Lille <3 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 I det siste har mange gamle navn kommet i bruk igjen, bl.a er min datter oppkalt etter sin oldemor. Jeg satt og kikket i en bok som omhandler folket på øyene hvor min far kommer fra, og fant mange interessante jentenavn + noen som allerede er høyt oppe på dagens navnelister. Tenkte jeg skulle dele dem med dere:) Navnene er på kvinner født mellom 1729 og 1928... Aleth Elen Paulina/Pauline Olinda Lava Andrina Olina/Oline Olava Cornelia Wilhelmine Elina/Eline Adrianne Nikoline Olea Lovise Emelie/Emalie Julianna Otelia Indiana Kristense Lucine Sanna Emma Konstanse Regine Alba Alette Elvinda Alvilde Elfrida Olianna/Oleanna Amine Nilma Oliva Hilma Alma Hulda Alida Anna Isabella Fredrikke Ella
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Først, må jeg bare si at Olivia er et helt nydelig navn. Hvis vi noen gang får en datter til, vil jeg kalle henne Olivia Elisabeth:) Tøffe og søte navn! Ser at Emma står der. Det heter min ene datter, hun heter Emma Sofie da, men bruker bare Emma til daglig. Ella, Anna, Alida, Fredrikke, Isabella, Louise, Olava, Sanna, Wilhelmine, Nikoline, Emalie, Alvilde, og Eline er flotte og vakre jentenavn. Alle disse kunne jeg nok brukt selv:o)
Gjest Siklerotte Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Innser at jeg må bo i et område med folk som er litt forut navnestatistikkenes tid. Kjenner flere som har omtrent 22 av disse navnene, hvorav majoriteten er i alderesgruppen 18+. Mange fine navn da=)
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Olivia er skikkelig vakkert! :-) Ellers synes jeg disse er fine av listen din: Konstanse Kristense Anna Ella Lovise Nikoline Eline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå