majalotta Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Det har jeg ikke hørt før. Kjenner en Noelle.
godiva med 3 gull Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Liker noelle veldig godt.. Uten v kanskje... men absolutt ikke stygt med v heller. Har bare ikke hørt det før
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ville uttalt med o som NOuvel - synes egentlig det er pent. Datteren til Brangelina, Shiloh Nouvel, er jo veldig søt, og dessuten betyr Nouvel "ny" på fransk. Men vet ikke helt om det egner seg på norsk.
Frøken Løken Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Etter mi meining er ikkje Nouvel eit navn.
gutteklubben grei Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes det er veldig dumt å gi et barn et navn som ALLE kommer til å måtte spørre om hvordan det uttales. Tenk deg hvor lei man blir av det, da! Har selv et navn som kan skrives på mange måter og er dødslei å måtte stave navnet mitt HVER gang noen trenger å skrive navnet.
karebear Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 hoeres ut som nuvel... dessuten er blir det feil for meg aa ha navnet paa ei jente, siden det er et fransk adjektiv (betyr "ny"), og disse boeyes etter substantivets kjoenn - nouvelle for hunnkjoenn, nouveau for hannkjoenn, nouvel for hannkjoennssubstantiv som begynner med vokal... jeg skjoenner ikke hvorfor the jolie-pitts ikke skrev nouvelle istedet, ikke minst siden "jolie" jo er boeyd riktig (maskuline alternativ er joli). sikkert mer info enn folk vil ha her, men jeg klarer ikke la vaere naar det tulles med grammatikk
Lupinia Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 Jeg liker absolutt ikke navn som trenger en forklaring på hvordan de skal uttales.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 I prinsippet veldig pent, men ikke på norsk.
Gjest Siklerotte Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Nei, det synes jeg absolutt ikke noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå