mito130 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 hei hei. Bruker deres barnehage refleksvester på barna når de er i skogen? Vet dere evt. hvorfor/hvorfor ikke?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 jeg vet ikke om de gjør det jeg, men kan jeg aldri tenke meg..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 JEg sitter i foreldreutvalget i barnehagen og vi har bedt om at refleksvester skal brukes HVER gang ett barn er utenfor barnehagensporter. Vi vil ha navnet på barnehagen og tlf nr skrevet på. Lettere å se små barn for trafikanter, lettere for voksne å hjelpe små barn som har kommet bort, og lettere å finne små barn som har forsvunnet i skogen for eksempel. Var jo i fjor det at helikopter fant en unge med reflexvest som hadde sovnet i skogen da barnehagen var på tur.
mito130 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 Hvorfor tror du ikke de gjør det?:-) Er lit nysgjerrig på hvordan barnehagene gjør det.
Snupi27 Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 det er det veldig mange barnehager som gjør det er av forskjellige grunner en grunn er at om de har en selvlysende refleks vest og f.eks har f.eks blitt borte (BARE ET EKSEMPEL) så er det enkelt å se barnet mellom alle trær og busker. noen bruker de for å skrive navnet på barnehagen pluss tlf nummer tilfelle barnet skulle bli borte fra gruppa. vi bruker ikke det fordi det er så mange andre som bruker det så det er nesten umulig å se forskjell på de om det er treff med flere bhg på samme sted. vi bruker heller knallrøde t skjorter med hvit skrift på foran og bhg tegningen vår på ryggen
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 I barnehagen til sønnen min går alle med refleksvester når de er på tur, uansett hvor de er (om det så bare er en liten tur bort til en lekeplass 3 min unna.
mito130 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2009 Hvor kjapt innlegget forsvinner nedover siden. Dere som er her ofte. Blir de likvel svart på?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Forsvinner det av førstesida så blir det som regel ikke svart på. Min erfaring i hvertfall
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Her bruker de alltid refleksvester så fort de går utenfor bhg-porten. Regner med at det er for at de skal synes. Og at det vil være lettere å holde rett på de. Lettere å se en knallgul rygg som stikker av en en sort dressrygg f.eks.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Ja, de bruker alltid refleksvester når de år utenfor porten. Møtte to grupper med barnehagebarn på et senter i dag, sammen med ansatte, og ingen hadde vester på seg. Ble skikkelig satt ut jeg, synes det var skikkelig uansvarlig. En ting er i skogen, men på et kjøpesenter synes jeg de bør ha vester på med navnet på barnehagen + tlf.
Trouble Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 i vår barnehage bruker vi refleksvester så snart vi går ut gjennom porten! Det er mye lettere å se barna når de er knall gule Dette gjelder uansett hva vi skal. På vestene står også barnehagen sitt navn samt tlf.nr dit i tillfelle det trengs.
Elle melle deg fortelle Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Jeg jobber på småbarnsavdeling å vi bruker vester når vi går på tur, men vi bruker også vester når vi er ute å leker. Vi har et stort uteområdet og det går mange barn i barnehagen. De små skiller seg derfor litt ut, vi ser lett alle så og si hele tiden. Vi voksne har refleksvester i en annen farge slik at alle barn lett ser hvor de voksne befinner seg om de trenger oss. Noen synes kanskje det er litt drøyt å bruke vester innenfor barnehagens inngjerding, men hos oss er både barn, foreldre og ikke minst ansatte fornøyd med denne løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå