Gjest MiniMagenMin Skrevet 15. januar 2009 #1 Del Skrevet 15. januar 2009 jeg dro på kontoret til nav og ble heller lite klok av den turen, de visste jo mindre enn meg!! uansett, det jeg hovedsaklig lurer på, fordi jeg ikke finner info om det, er: kan jeg ta permisjon fra skole og jobb til ulik tid? eks 3uker før termin i jobb, og 2uker før termin i skole. kan jeg ta eksamener og gjøre skolearbeid som gjelder under permisjonen? når er fristen for å søke om permisjon? hvordan regnes foreldrepengene ut? jeg har en årsinntekt på ca 100000kr. men dette er mye ekstraarbeid. dersom jeg kun hadde jobbet min faste stilling, hadde jeg hatt en årslønn på ca 45000kr. altså, regnes det ut fra årslønn, eller stillingen? dersom mor får engangsstønad, har far da rett på 6 ukers fedrekvote med lønn? dersom mor har jobbet under 50%, har far da rett på 6 ukers fedrekvote med lønn? -det står noe om dette på nav sine sider, men forstår det ikke helt hadde vært kjempefint om noen hadde ville hjelpe meg med dette. om så bare ett eller noen av spørsmålene:) takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139452337-hjelp-til-praktiske-ting-som-s%C3%B8king-hos-nav/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Del Skrevet 15. januar 2009 Om du har tatt permisjon fra studiet kan du sikkert ikke ta eksamener. Det er det du har tjent som legges til grunn. Som regler ser de på de 4 siste ukene før du går ut i permisjon, men de kan se på ett lengere snitt. Du bør søke senest 2 mnd før du skal gå ut i permisjon. Om du ikke har jobbet minst 50% stilling har ikke far rett på fedrekvoten og du kan søke om å fa den overført til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139452337-hjelp-til-praktiske-ting-som-s%C3%B8king-hos-nav/#findComment-139453971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå