Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sykepenger blir beregnet på et gjennomsnitt av de siste 1-3 årene eller de siste halve året eller de siste 4 ukene. Kommer litt ann på hvor lenge du har vært i stillingen og inntektsgrunnlaget ditt tidligere. Pass på at NAV får med ekstravaktene dine i regnestykket, de har en tendens til å glemme dette ut. lykke til

Det tas vanligvis utgangspunkt i inntekten du har på sykemeldingstidspunkt/start av permisjon.

Har du jobbet variabelt vil de enten legge til grunn 4 uker, 1 mnd eller 3 mnd. I sjeldne tilfeller 6 mnd eller år. Tror ikke sistnevnte er aktuelt i ditt tilfelle.

Det er din arbeidsgiver som sender inn inntektsopplysningene til NAV, så du burde ta kontakt med de og høre hva de legger til grunn og om de har tatt hensyn til ekstravaktene dine.

NAV tar vanligvis kun hensyn til inntektene arbeidsgiver sender inn.

Se det er ikke riktig som nevnt over her at NAV glemmer ekstravakter med i beregningen. Da er det evt. arbeidsgiver som ikke har sendt inn riktige inntektsopplysninger.

• 1 måned senere...

Hei:-) Det var oppløftende å lese. Sykepleier som jobber 50% natt med mye ekstra, har inntekt på ca 380 000 i året. Slik jeg ser det er det viktig at arbeidsgiver får med ekstravakter når permisjonsøknaden sendes eller en evnt sykemelding. Er det slik at hvis jeg blir sykemeldt på slutten av svangerskapet så skal jeg også ha penger for det jeg jobber ekstra?? Hvis ikke blir det lite å leve for....

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker på grunn av andre ting, men har da ikke fått utbetalt mer en mine 50%.......det var kjipe greier altså:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...