Gå til innhold

Vikarbyrå opplyser potensielle arb.givere om min graviditet

Rampongi

Anbefalte innlegg

Jeg egentlig skulle til utlandet å studere dette semesteret etter noen års jobbing.. Jeg ble plutselig gravid og opplyste om dette til min kontaktperson i Adecco, i håp om at min han kunne skaffe meg et nytt vikariat, da mitt nåværende går ut om en uke.

Nå viser det seg at kontaktpersonen min i vikarbyrået faktisk opplyser om min graviditet hos potensielle arb.givere.

Han har stort sett kontaktet store konsern som bruker vikarer på halvt årskontrakter og tilbyr fast først etter 2-3 halvtårsvikariater.

Jeg er bare 7 uker på vei, så jeg ser jo for meg at jeg kan jobbe ganske lenge (6 mnd vikariat e.l.), men hvem vil vel gi meg et vikariat når de vet jeg antagelig får et par sykedager og iallefall ikke kan vikariere noe mye lengre enn 6 mnd.

Er det lov av vikarbyrået å opplyse om slikt?

Fortsetter under...

jeg opplevde det samme sist, enkelte vikarbyråer ville ikke engang presentere meg for kunder. Adecco presenterte meg først og hvis kunden var interessert varslet de om graviditet, da kom kunden alltid på noe som gjorde meg uaktuell...Jeg gikk arbeidsledig halve svangerskapet og ble sykemeldt siste del fordi jeg ikke var aktiv arbeidssøkende likevel og hadde litt bekkenplager. Husk at du får fødselspenger av arbeidsledighetstrygd og sykepenger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...