Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har en datter på snart 4 år, og han og moren har delt omsorg. Når hun er hos oss, gråter hun hver morgen når hun våkner. Er dette normalt?? Jeg trodde barn skulle være glade når de våkner. Begynner å lure på om delt omsorg er det beste for barnet, eller for foreldrene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det ikke er normalt. Får litt vondt inni meg av henne jeg. Men har du/dere prøvd å spørre henne litt om hvorfor hun er lei seg og sånn? Jeg personlig er ikke for delt omsorg når de er så små. Har dere hatt delt omsorg lenge?

Skrevet

Siden moren og faren gikk fra hverandre, da var hun ca 2 og et halvt. Hun er i perioder veldig sår og survete, og gråter nesten bare noen ser på henne. I det siste har hun vært utrolig pappadalt og det virker som hun er livredd for å bli igjen alene med noen andre. Kan det være at den delte omsorgen fører til at hun ikke vet hvor hun er når hun våkner og får angst for at mamma/pappa skal forsvinne?

Skrevet

Det kan være.., men har dere spurt moren om hvordan det er der? Exsamboeren min har en datter som idag er 6 år. Delt omsorg der også. Hatt det siden hun var 1 år, så hun vet ikke om noe annet. For stedatteren din sin del som var 2,5 år så er det kanksje vanskeligere da hun var større når de gikk fra hverandre. Men det er ingen fasit svar på dette..

Men etter det du skriver så synes jeg at hun er for liten til delt omsorg-. Gråte hver morgen er ikke normalt. Virker som hun er usikker og ikke helt trygg. Kanskje hun savner mammaen sin. Ikke det at pappaen og du ikke gjør en god jobb.

Jeg og exen har idag en datter sammen som er litt over 2 år og jeg vil ALDRI ha delt omsorg for henne, før hun er stor nok til å bestemme det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...