Gå til innhold

Idag gjorde jeg noe "forferdelig"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til i går hadde snuppa fryktelig vondt i magen, å roet seg ikke før i 5-tiden. Jeg fikk ikke sovet noe særlig på dagen, så var stuup trøtt i gårkveld. Men, stakkar snuppa mi ble plaget med magen i natt også.

Vi sovnet ikke før i 9-tiden i mårrest, å sov til ca klokken 12.

Da jeg ammet jeg henne i 2-tiden hørte tydelig hun gjorde seg ut, men vet dere, jeg droppet å skifte på henne for jeg var så trøtt - å hun sovnet endelig! Så la henne i vugga med bæsjbleien...så fikk jeg med en liten time på øyet. Men hadde dårlig samvittighet da jeg skiftet på henne...måtte skrape bæsjen løs :-/

Men hun overlever sikkert :) Å har en mye blidere og mer uthvilt mamma nå :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Ikke vær redd for at hun lå med bæsjebleie i en time. Når du først hadde mulighet til å få sove litt til, tror jeg strengt talt det var viktigere. Min har jo bæsjer om natta mens vi begge, i allefall jeg, har sovet, og da kan hun jo ha lagt med det en stund.

Vi pleier å smøre litt babyolje på rompa ved de fleste bleieskiftene, for da fester ikke bæsjen seg så når den kommer. Var et tips vi fikk på sykehuset. Hun er 6 uker i morgen, og har foreløpig heller ikke vært sår!! :-)

Skrevet

Gjorde det samme idag jeg. Lillegutt på 9 uker sovnet under amming i sengen min, men våknet etter bare 3kvarter. Litt for kort lur syntes jeg! Prøvde å gi han mer mat, men ville ikke ha. Han var fortsatt Veldig Trøtt, så jeg tok på han ytterklærne og gav han smokk, for å roe seg ned. Jeg hadde akkurat lagt han i vogna og lukka igjen vognposen da jeg hørte at han bæsja.

Typisk, ikke sant. Jeg lot han ligge for han så ut til å slokne hen igjen, og tok han med ut på en liten trilletur. Dette var for 1t og 15 min siden, og han sover fortsatt kjempegodt i vogna!

Er jeg dårlig mor?? Nei, syns ikke det. Vil heller at han skal få søvnen sin, så han har det bra resten av kvelden, og ikke minst at vi har en blid unge. Enn at jeg skulle ta han opp igjen og skifte på han, for neppe å få han til å sove igjen..

Jeg er ellers veldig nøye på å straks skifte på han, så huden hans tåler litt bæsjebleie en stund.

Får heller la han ligge m rumpa bar lenge ikveld, forebygger sår bak:) Dessuten elsker han å ligge å sprelle uten bleie:)

Skrevet

Da gutten min var bitteliten, bæsjet han tilsynelatende hele tiden... Vi måtte ha skiftet bleie hver halvtime - minst - hvis han skulle ha hatt bæsjefri bleie på seg til enhver tid. Det sier seg selv at det ikke går. Han lå ofte med bleie som vi visste ikke var bæsjefri. Han ble ikke sår av det, så lenge vi unngikk Pampers...

Ikke ha dårlig samvittighet. :)

Skrevet

Det er ikke noe krise at det skjer innimellom. Min erfaring er at de blir såre av vasken etterpå fordi man må gni så veldig. Men om man har masse babyolje på kluten og bruker litt tid løsner det nesten av seg selv! En god mor vet å ta hensyn til seg selv en innimellom også.

Skrevet

Synes ikke det var forferdelig i det hele tatt! Faktisk så spurte jeg hs om dette, da jenta mi i begynnelsen bæsjet hver gang hun spiste, og så sovnet hun ved puppen... Så jeg spurte om jeg skulle vekke henne for å skifte, eller om hun kunne sove... Og fikk til svar at det var bare å la henne ligge med bæsjen, så lenge hun ikke var sår. Var hun sår måtte jeg vekke og skifte... Synes de det er ubehagelig selv, så våkner de! Og en gang innimellom skader hvertfall ikke. :)

Og når det "stivner" sånn er det veldig greit å bare ta på litt olje, la det virke litt også er det bare å tørke det av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...