Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan, vi fikk en liten jente i romjula som skal hete Maria (etter Oldemor) men jeg har lyst til at hun skal få et mellomnavn også. Er det noen som har noen forslag? Først hadde jeg tenkt Hannah Maria, men pappaen er uenig og jeg synes ikke Maria Hannah passer så godt...

Takknemlig for alle gode forslag:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139450604-mellomnavn-til-maria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

For et nydelig navn! Jeg er her inne og kikker for å få inspirasjon til gutten som enda er navneløs, og her er du. Synes Linnea er kjempefint til Maria. Vi holdt på å kalle vår Maria for Maria Linnea, men nå er hun snart 2 og det er fortsatt bare Maria. Vi tenkte også på Maria Helena og Maria Isabella. Jeg kommer på kafe noe senere, jeg er ikke helt på kafe enda, ruger rundt med begge småttingene mine hjemme, men som jeg sa til Nan så er jeg nok klar ved neste møte.

Nå har jeg fått de barn jeg skal ha og jeg har det flott!

Gode tanker

Jenta mi heter Maria Isabella :)

Jeg synes Hanna Maria er veldig fint ... kunne vurdert det selv, men vi hadde Maria Isabella klart lenge på forhånd.

Ellers synes jeg Maria Elisabeth også er fint.

Er det Marianavnet dere skal bruke til vanlig, det andre navnet eller begge to? :)

Vi bruker Isabella til vanlig, Maria er oppkalling.

Her var det mange gode forslag, da:)

Maria Isabella var jo fint, tenke tenke....

Flere forslag? Gjør ikke noe om det er et litt "utenlandsk" navn heller er åpen for litt spesielle navn. Maria skal være hovednavnet, mellomnavnet blir nok ikke brukt til daglig men jeg er litt redd for om hun skal bli ertet for navnet (er født i romjulen,allerede nå har en gutt vitset med "maria og josef" osv...:( så hvis det skjer kan hun da f.eks bruke mellomnavnet sitt. Men Maria navnet synes vi er så vakkert at det blir det uansett:):)

Forressten så koselig å se deg her inne Mette:) Har ikke vært her på lenge jeg for formen har ikke vært helt på topp men nå er den bra! Gratulerer så mye med liten baby, håper vi sees på neste treff!

Annonse

Maria Helena er veldig fint, ellers:

Maria Marlene

Maria Gabriell(e)

Maria Arianne

Maria Josefin

Kjenner noen svenske jenter som heter Maria, Maria brukes til daglig, også har de ett navn før og ett navn etter Maria. Mange fine kombinasjoner som jeg ikke kommer på her og nå. Du kan jo kikke innom en svensk navnedebatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...