Precious Cargo Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 hei! Gutten min er fire uker og har fått mme siden vi kom hjem fra sykehuset (lite morsmelk). I begynnelsen hadde han mye magevondt og slet med å bæsje. Etter råd fra helsestasjonen begynte vi med malt i flaskene og byttet fra nan til hipp. Dette fungerte bra i en ukes tid, men nå er alt mye verre! Han får endelig til å bæsje, men det ser og høres ut som han har så himla vondt når det skjer! I tillegg har han ekstremt mye luft i magen, promper mye. Dette gjør at han er veldig urolig når han sover - ser ut som han skvetter til hver gang det er luft eller bæsj på gang. Han gråter også mye, spesielt når han ligger. Gir jeg flaske når han er litt mer oppreist går det bedre. Han bæsjer nå 2-3 gg per dag, er det mye for mme-barn? Noen som har noen tanker om hva dette kan skyldes og eventuelle råd om hvordan vi kan hjelpe han? Får så vondt i hjertet når jeg ser han sliter så fælt uten at jeg vet hva jeg skal gjøre...
Mymin Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Hei vi hadde noe av samme problemet, men han hadde kolikk. Vi byttet fra NAN til Hipp, men uten noen merkbar forskjell. Det som hjalp var å bruke NAN Ha1, denne får du bare kjøpt på apoteket (eller i matvarebutikker i Sverige),og er den mme som er mildest mot magen og allergivennlig. I tilegg så dro vi til kiropraktor. Har han spenninger i kroppen kan dette innvirke på magen Det skader jo ikke å prøve, og man blir en smule desperat når minsten har vondt. Masse Lykke Til
Daquiry Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg brukte også malt på min datter, men hun ble helt forstoppet likevel. Nå bruker jeg Duphalac og det hjelper! Det smører tarmen og gjør at hun bæsjer lettere. Gi maks 6 ml pr døgn. Dette er helt ufarlig, og setter heller ikke smak på ME....lykke til!
Precious Cargo Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk dere to!!!! Tar gjerne i mot flere tips, her skal alt prøves:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Vi var hos lege i går, spurte om dette med duphalac, og han kunne anbefale det kortvarig ved forstoppelse, men det var ikke noe man skulle bruke over lengre tid, da det virker ved å binde veske i tarmen og kan dermed gjøre barnet dehydrert. Malt virker heller ikke spesielt bra på min sønn, var ivrig på å prøve duphalac, men nå vil jeg kun gjøre det hvis han er meget forstoppet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 hva med å hjelpe han litt igang når han strever med å bæsje? ta litt vaselinsalve på febermåleren og la den gli forsiktig inn i endetarmen. dette var eneste måte å hjelpe lillegutten vår på, for en liten periode. men om din bæsjer 2-3 gg pr dag, så r han hvertfall ikke forstoppet:)) kuttet ut malten?? den gjorde alt bare mye verre her, og vet om flere som sier d..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå