Gå til innhold

Soving om kvelden-en evig kamp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååååååå sinnsykt sliten av å ligge våken å putte smokken i munnen på jenta vår helt til 05.00 om natten.

Av og til sovner hun 03.00, men som oftest er hun våken litt lenger. Virker ikke som om hun har vondt noe sted, og hun sovner ikke og våkner igjen heller.

Jeg tar henne opp ca 9 om morgenen selv om hun ikke sovnet før 5 for å komme inn i en rytme. Hun sover gjerne fra 11-2 og kanskje 4-til hall 6, føler ikke dette er for mye siden hun sover så lite om natten.

Hun sover kanskje en hall time i 10 tida, men våkner igjen og nekter å sove. Prøver å legge helle 21.30 hver kveld. Har prøvd å la henne gråte, lagt henne i sin seng, har prøvd å lagt meg sammen med henne i vår seng. men INGENTING nytter. Er helt utslitt av å sove aå lite.

Noen i samme situasjon eller med noen tips og råd?

Hun er forresten 2mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg henne tidligere, halv åtte! Kveldsmat og stell fra halv syv og utover. Same rutiner hver kveld, etterhvert vil hun skjønne det er natta. i tillegg er det viktig å ikke gi noe service om natta/kvelden. Kun gi smokk og så gå ut av rommet. Ved gråt får du slutt på gråten inne på rommet og så går du ut når gråten er ferdig, kan bli mye ut og inn i en periode, men etterhvert hvis du ikke gir service vil hun nok skjønne at det greieste er å sove. Se på www.sovecoach.dk mange gode tips:) Jeg bruker noen av dem med stort hell.

Skrevet

glemte å skrive at grunnen til at du bør legge henne tidligere er kanskje at hun er overtrøtt og da får de små ofte mye problemer med søvnen, og ender ofte opp med mye mindre søvn. Legg henne tidligere og ta henne opp tidligere. Kankje det fungerer?:) Lykke til:)

Skrevet

Ammer du om natten da? Eller får hun flaske? Jeg innbiller meg at jenta mi sov mer enn dette da hun var 2 mnd.. Flere korte dopper om dagen. Men kan jo lønne seg å passe på at de er litt våken om dagen etterhvert og noen timer før de legger seg. Men når de er så små så sover de vel i grunn.. Er hun bare urolig for at hun mister smokken, eller er hun skikkelig våken da?

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Vår jente er 6 uker, og vi sliter også litt på kveldene. Heldigis ikke senere enn til klokka 2, men tungt for pappa som har vekking på 5:10. Vår er veldig uregelmessig, så natta kan starte alt fra 21:30 til 02:00. Jeg har heller ikke funnet løsningen for oss, så jeg søker også råd. Jeg synes forøvrig 6 uker er litt for tidlig til å ligge å skrike, så vi tar henne opp og bysser, eller jeg prøver å amme litt mer og roe henne der. Jeg vil helst ha henne til å sove i sin egen seng, men de kveldene jeg blir for trøtt prøver jeg i vår seng. Problemet er at det ikke er stort lettere der. Legger jeg henne ved siden av oss, kaver hun og skriker og søker etter puppen, uten at hun nødvendigvis vil ha den om hun får tilbudet...

I går fikk jeg ammet henne i søvn i vår seng, resultatet var bare at jeg også sovnet. Men jeg våknet igjen å puttet henne da over i hennes egen seng uten problem.

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Jeg tror jenta vår av og til blir overtrøtt, og dermed sliter på kveldene.

I dag foreksempel sto vi opp 9:20, og jeg har ikke kunne legge henne fra meg i hele dag! Hvis hun har sovnet på meg, og jeg legger henne i sofaen, våkner hun fort opp igjen, så nå sitter jeg med henne liggende på brystet mitt og sover der...

I går sov hun flere ganger alene, så da var det greit.

Jeg burde ha tatt en trilletur i dag for å gi henne en skikkelig lur, men det var litt kaldt syntes jeg...

Blir spennede til kvelden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...