Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har alltid slitt med vekt, og er nå oppe i 95 kg. Har ei jente på straks 2 år, og lå på omtrent den samme vekta når jeg ble gravid sist.Gikk ikke opp så mye, ca 10 kg i graviditeten, gikk til ernæringsfysiolog, hadde et problemfritt svangerskap og følte meg rett og slett fantastisk -nå kunne jeg jo vise fram magen som jeg alltid prøvde å skjule Planlegger ny graviditet iløpet av året, mistrives veldig med meg selv nå, og har meldt meg på et Grete Roede kurs. Men så tenker jeg, er det noen vits? Gå ned 10 kg for så å gå dem opp igjen ikke så lenge etter? Har ikke lyst til å bli noe større enn det jeg er nå, kanskje det hadde vært lurt å gå ned 10 kg for å ende opp der jeg er nå på slutten av graviditeten istedenfor 10 ekstra? Hva synes dere? Trenger noen innspill Har liksom litt motivasjonen over meg nå, kommet igang m trening og satt meg mål fremover
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 hei. jeg synes så absolutt det er å annbefale. startet selv med grete roede før graviditet, gikk ned en del, alltid slitt med vekt. er nå 29 uker på vei, å har bare lagt på me 1,4kg enda. synes dette er kjempe flott, å kunn takket være at jeg gikk ned i starten, og fortsatte å spise grete roede mat som jeg nå er vandt med. lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes absolutt du skal forsøke å gå ned så mye som mulig før en graviditet. Jeg er i samme sit som deg. Veide 88 kg forrige mandag, meldte meg inn i vektklubb.no og har til nå tatt av 4,5 kg. Samme prinsippet som Grethe Roede, så man kan spise all mat, men med måte. Jeg vil ikke bli en kjempe under svangerskapet, og vil derfor gå ned så mye som mulig før jeg blir gravid. har sluttet på pillen, så det kan jo skje når som helst egentlig. men da kan jeg iallfall ha et sunt kosthold under svangerskapet, og håpe at det bidrar til at jeg ikke går opp så mye i vekt. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Veier nå 89 kg, det samme som sist jeg ble gravid. Gikk opp til 106 kg, og raskt ned igjen. Hadde også et helt uproblematisk svangerskap, og til tross for min frykt for at overvektige sliter med å bli gravid så ble jeg kjapt gravid. Men jeg vil også gjerne gå ned ca 10 kg før jeg blir gravid igjen. Og har også sjekket ut GR sin vektklubb. Jeg tror det er lurt for meg å (i tillegg til helsegevinsten ved å være lettere under graviditeten) få inn gode, sunne kostvaner og regelmessig mosjonsturer (ikke bare sluntre-turer med vogna). Så, kan ikke annet en å si at jeg backer deg opp, og kanskje vi får høre hvordan det går etterhvert. Jeg er også motivert for å ta et tak, og håper på å være gravid etter påske....
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Det syns jeg absolutt. Nå husker jeg ikke hva du skrev om vekta i hovedinnlegget og husker derfor heller ikke om du var veldig overvektig, men har man for mye er det bare bra å gå ned til normalvekt før svangerskap. For det første kan overvekt gjøre det vanskeligere å bli gravid, og i svangerskapet har man økt sjans for f.eks svangerskapsdiabetes og andre komplikasjoner. lar du kiloene "være" til etter graviditeten må du også regne med at de "gror fast", og er umulig å få bort etterpå. Jo lenger det sitter, jo hardere størkner det...=P Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg slanket meg 12 kg før min siste graviditet, og det var herlig! Jeg var fremdeles motivert for et sunt kosthold, har gått opp 2 kg i løpet av de første 30 ukene. Sist gang gikk jeg opp 22 tilsammen. Det er så mye lettere å gå gravid når man har færre kilo å dra på. Jeg var ikke overvektig før forrige graviditet heller, men ganske overvektig etter. Denne gangen satser jeg på å beholde det sunne kostholdet hele veien og resten av livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå