Gå til innhold

Keisersnitt og overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å ta keisersnitt når man er overvektig? Har mye av fettet på magen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akutt keisersnitt med førstemann, og selve operasjonen gikk helt fint. Ingen komplikasjoner etterpå, og såret grodde fort og pent. Jeg var oppe i dusjen dagen etterpå, og kunne reise hjem etter fire døgn på sykehuset. Det som derimot bød på problemer var å sette bedøvelsen i ryggen. Den lengste nåla de hadde på sykehuset nådde bare såvidt inn til ryggmargen.Dermed fungerte ikke bedøvelsen som den skulle. Jeg kunne røre på beina under operasjonen og de måtte sette nitroglyserin (tror jeg) i livmora for å få den til å slappe av sånn at de fikk løs ungen. Heldigvis kjente jeg ingenting. Jeg er 170 cm og veide ca. 110 kg ved fødselen. Vil kanskje tro at narkose hadde vært bedre, men det er vel heller ikke anbefalt ved overvekt.

Skrevet

Jeg har hatt to keisersnitt hittil. Et hastesnitt og et planlagt. Hastesnittet ble jo gjort i narkose, men helt uten problemer etterpå. Ved planlagt snitt, fikk jeg fikk spinalbedøvelse, og det var en fin opplevelse å få være våken. Var i dusjen samme kvelden og alt gikk fint etterpå.

Jeg er 163 cm. høy, og har veid ca 100-107 kg. ved fødslene.

Skal ha et nytt planlagt keisersnitt i juli, og gruer meg ikke det minste.

Hvis du er usikker og har spørsmål, er det som regel mulig å få samtale med noen på sykehuset i forkant.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...