Gå til innhold

Med i begravelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere tatt en gutt på 12 mnd med i begravelse?

Bestemor skal begraves neste uke, og om både sambo og jeg skal gå må vi ha poden med oss.

Vi har ingen vi kan spørr om barnevakt, så evt må sambo bli hjemme med han.

Han er vel for liten til å skjønne noe av det, så tror ikke det vil påvirke han sånn sett. Men kanskje han kan bli litt bråkete.... Da kan jo evt en av oss gå ut litt med han da....

Vet ikke helt jeg, hva tenker andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt gutten med i begravelsen. De begravelsene jeg har vært i har ikke vart særlig lenge - kanskje et sted mellom 30 og 45 minutter. Sjansen er stor for at gutten klarer å forholde seg rolig en stor del av den tiden, og hvis ikke kan jo - som du sier - en av dere gå ut med han en stund. Dessuten er det jo hans slektning også, så det er jo naturlig at han er tilstede, mener nå jeg.

Skrevet

ja, ta han med. jeg tok med med dattera mi da oldemoren hennes ble begravd og angrer ikke.

om det noen gang blir snakket om når hun blir eldre så kan jeg med god samvittighet fortelle henne at hun var til stede da vi sa farvell med henne. jeg tror det er viktig for barna..

Skrevet

en nære slektning av meg døde i jula, da bebien min var 12 mnd. Jeg tok henne ikke med. Hun har ikke villet sitte stille i litt over en time, og har kommet til å ville gå rund og styre. Desuten ville ikke de andre nermeste at hun skulle være med. Noen sa at bebier ikke har noe i en kirke og gjøre. Hadde ikke je fått barnevakt så hadde mannen min vært hjemme med henne

Skrevet

Jeg hadde med gutten min på 18mnd i begravelse forrige uke,og det gikk faktisk mye bedre enn forventet! Var veldig i tvil på forhånd om jeg skulle ta han med, siden han er en veldig aktiv liten gutt:-) Gikk så fint atte! Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt han med, det er faktisk hans oldemor også.. Og om det skulle skjære seg fullstendig, er det jo en mulighet å ta han med seg ut!

Skrevet

Tar min med i begravelsen til onkelen på tirsdag.

Skrevet

snuppa var med i begravelse til sin oldermmor da hun var 11 mnd. det gikk greit. hu klagde litt å krøp litt rundt men ingen så sier noe på det. er jo bare nær familie som var der.

men må se an barne litt da. da min farfar døde for mange år siden var guttongen 2 år å jeg lot han være hjemme med farmor. for han har ikke tålmodighet til å sitte stille.

Skrevet

Guttungen vår var med i 3 begravelser i løpet av sitt første leveår så vi håper det blir lenge til neste gang vi må i begravelse.

Første gang til sin oldefar da han var ca 3 mnd gammel. Da satt jeg bakerst i kirken slik at jeg enkelt kunne gå ut med han dersom han våknet og begynte å gråte.

Andre gang til min onkel. Da fikk vi en venninne til mamma til å passe han mens vi var i kirken, mens han var med på samlingen etterpå. Da var han ca 5 mnd.

Tredje gang til sin oldemor. Da var han 9 mnd gammel. Satt på mannen sitt fang under hele begravelsen i kirken. Bablet litt, men var veldig tolmodig og vi fikk kommentarer etterpå at han hadde sittet så fint og ingen hadde hørt han. Mannen hadde tatt han med seg ut dersom han hadde forstyrret.

Så basert på våre erfaringer så ville jeg ha tatt han med. Dersom han blir urolig slik at han forstyrrer sermonien så kan jo pappaen ta han med seg ut. Dere kan jo ha med noen bestikkelser som feks druer, rosiner eller en flaske som dere kan ta frem dersom det får han til å være rolig.

Skrevet

Ville tatt med jeg. Blir liksom litt sånn at noen faller fra og andre kommer til. Dessuten blir stemningen alltid bedre med barn omkring. ;-)

Skrevet

Tenk over hvordan du selv vil reagerer i kirken. Viss du blir veldig lei deg, kan kanskje ungen også reagere..?

Vi valgte å ikke ta med baby på 4 mnd i begravelse. Men tror jeg hadde tatt henne med nå. 13 mnd. Ihvertfall viss det var nær familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...