Gå til innhold

Dere som har vært i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor var dere? Hvor anbefaler dere å reise? Jeg har lest at det er mye regn på sommeren, noe som er negativt for tenkte jo å reise i juni\juli vi da, har ikke mulighet til å reise ellers i året.

Tenkte mest å reise til Phuket, kanskje Kata eller Karon beach. Patong beach høres jo ut som den verste plassen(utifra det jeg har hørt og lest, så dropper det)

Noen som har lyst til å dele både positive eller negative erfaringer her.

Skrevet

Akkurat ferdig med boka prisen på et barn,så æsj for et sted.

Skrevet

Lurer på om ikke været er mer stabilt på østkysten av Thailand på sommeren? Har ikke vært i Thailand på den årstiden, men på senhøsten og vinteren. Phuket, Kata - og Karon er fine steder, mye liv og røre, men langt mindre enn Patong - likevel kun en kort tuk-tuk tur unna om en vil inn dit en tur. Er flere enda roligere steder på Phuket også, men har ikke vært annet enn ovennevnte steder selv. Har ellers vært i Krabi - Ao Nang, vakrere natur i det området, og Ao Nang er fint utgangspunkt for badeturer til noen av de nydeligste strendene som finnes! Koh Lanta er barnevenlig, men ikke så vakkert som området rundt Ao Nang. Sjekk ut sommerklimaet på Koh Samui og Koh Samet. Vet at det skal være bra på Phuket på sommeren også, selv om det regner en del.

Skrevet

Vi reiste rundt i Thailand i Mai for 2 år siden og det var strålende=)

Landet i Bangkok, der var det varmt så vi sto ut i 2 dager og reiste til en øy i bukta som heter Kho Samui, veldig fint og barnevennelig. Der var vi ca en uke og skiftet bosted 2 ganger, et luksus og et billigere alternativ.

Etter det stakk vi avgårde til Phi Phi Islands.(Vi mellomlandet i Phuket og det var et skikkelig høl, men vi var det kun et døgn så jeg skal ikke si noe.)

På Phi Phi var vi ca 10 dager skiftet bosted 2 ganger, et rimelig og et luksus. Vannet der var mye klarere og friskere en det på Kho Samui.

Reiste ut med båt og snorklet en hel del.

Mot slutten begynte det å regne. Men vi var på en resort så vi koste oss og bare leste, slappet av, spiste god mat og snakket sammen og var veldig kjærester så det var kos. Poolen var jo der så vi badet for det=)

Så reiste vi over til Krabi da regnet det ikke like mye og var mye ute på sightseeing. Vi var i mangrovedeltaet og på Sør thailands største matmarked bla.

Så avsluttet vi en uke i Bankok. Så da fikk vi handlet, sett oss omkring og var på oppdagelsesferd hverdag og koste oss.

Anbefales.

Selv om vi ikke hadde barn på det tidspuktet så møtte vi mange barnefamilier som valgt å legge ferien sin der. De reiste rundt med barna og sa at det ikke var noe problem i det hele tatt og reise med de små der. Kjenner også et par som akkurat vært ute på reise i Thailand og det gikk fin fint sa de=)

i juni juli er det også lavsesong og ikke like vansklig å få rom når man kommer frem...flott service overalt vi kom!

Så når tøtta blir et par år eldre blir hun med på ferie

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips :)

Vi reiser uten barn så det trenger ikke være barnevennelig.

Syns vesla er litt liten for å reise, var i syden med henne for 1,5 år siden å alt var kaos. Tenkte å vente til å hun ble litt større :)

Men så skal hun til pappaen sin i 2 uker i sommer uansett, så da unner jeg med en barnefri ferie :)

Vil gjerne oppleve ting når jeg er der nede, som å mate tigerbabyer, ri på elefanter, snorkle osv. Bryr meg ikke så mye om festlivet, vil helst bo på et rolig og hyggelig sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...