Maialille Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Hei Bygger to hyble i kjellern med stor stue, kjøkken og bad. Lurer på om vi bør innrede hyblene med hhv seng, garderobeskap, skrivepult? Eller vil folk tex ha med seg sin egen seng?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ville hatt skap og pult på soverommene, men latt de ha med sin egen seng....
It's all about me Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Det blir jo mindre slitasje på selve leiligheten å leie ut møblert, men personlig hoppet jeg alltid over alle annonser hvor det sto møblert. Senger og sofaer som andre hadde bodd i klarte jeg meg uten. Det er jo mange som også har mase møbler som de da får lagringsproblem med. Så det kommer an på hvem dere sikter på å leie til. Er det studenter er det kanskje lurt med en sofa (fra IKEA med vaskbart trekk kanskje), kjøkken/spisebord (da trenger du ikke skrivebord), bokhylle/expeditthyll og tv-benk kanskje. Garderobeskap iallfall bør være med uansett.
___ Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Hvis dere skriver at dere leier ut møblert er det så vidt jeg vet faste regler for hva som skal være i hybelen. Jeg tror det inkluderer ting som asjetter, kjeler, gardiner osv. Det bør dere sjekke før dere bestemmer dere. Hvis ting på listen mangler er dere pålakt å skaffe det. Hvis du retter deg mot vanlige leietagere ville jeg på grun av dette heller leid ut umøblert.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Hybelen jeg leide for mange år siden var delvis møblert. Og det betydde at det var komfyr og kjøleskap på kjøkkenet. Det var vaskemaskin på badet, og type gangmøbler, som skohylle, kommode, speil og stumtjener. Enig med henne over, seng og slike ting er helt fint å ha med selv. Skrivebord og garderobeskap er fint.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ville leid ut delvis møblert, dvs med hvitevarer som kjølekskap og komfyr f.eks., men uten seng og en del slike ting. De fleste jeg kjenner som leier og har leid hybel har egne møbler og å leie ut fullt møblert kan føre til at mange ikke ser på hybelen som aktuell.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Man kan skrive delvis møblert og spesifisere det som tilhører leiligheten i en inventarliste i kontrakten. Vil tro dere har hvitevarer på (felles?) kjøkken og bad, og det er for de fleste det viktigste. Hadde jeg vært leietaker ville jeg nok foretrukket å stå for møbleringen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå