*TuttiFrutti* Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 FORFERDELIG lei av at vekten ikke går riktig vei som er nedover, nedover, NEDOVER!! (Skjønner den ingenting, eller?!) La på meg 35 kg under graviditeten og mistet 12 - 15 kg temmelig kjapt etterpå, men siden det har vekten stått heeeelt stille. Snuppa er nå blitt 4,5 mnd og jeg har sluttet å amme. Mens jeg ammet, tenkte jeg ikke på vekten og utsatte eventuelt slanking til etterpå.. fikk også høre utallige ganger at de som ammer føk ned i vekt - noe som ikke stemte for min del ihvertfall! Har liksom ikke fråtset heller, men spist helt vanlig sunt under ammingen. Dagen vi sluttet å amme, bestemte jeg meg for å "ta tilbake" kroppen min og skjønte at det måtte litt jobb til. 2 uker senere er det ingen forandring! Grr.. blir litt oppgitt. Skal jo sies at jeg ligger litt på latsiden når det gjelder mosjonering, synes ikke det er super festlig å gå tur, men det er nok det som må til! Dette ble vel litt sytete, men måtte bare få det ut (og mannen min er lei av å høre meg klage)!
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Hehe, det er nok mosjoneringen som mangler ja Ta noen trilleturer, eller kjøp Nintendo Wii og Wii Fit. DET er god trening det, og du trenger ikke forlate leiligheten! 2 uker er jo ikke lenge, et varig vekttap tar lang tid:)
*LilleTroll + spira Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Anbefaler vektklubb.no Bruker det nå, og brukte det før jeg ble gravid. Dersom du fortsatt ammer spiser du bare litt ekstra ila dagen, funker som bare rakkeren! Er maaange nybakte og ikke fult så nybakte lenger mødre der inne
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg la på meg nesten 20 kilo før jeg ble gravid jeg... 4 uker etter at jenta var kommet til verden var jeg 4,5 kilo mindre enn når jeg ble gravid, men 3 av de kom på igjen... Så jeg bestemte meg i oktober at nå var det slutt. Siden jeg fortsatt ammer litt må jeg ta det rolig med vektnedgangen (men må gå ned i vekt av helsemessige grunner, fikk beskjed av legen på sykehuset om at når ungen var ute måtte jeg ned i vekt...) JEg meldte meg inn på vektklubb.no og det har hjulpet meg å bli mye mere bevisst på hva jeg putter i meg. OG ikke minst at jeg spiste for lite og sjeldent. Har gått ned 5 kilo så har fortsatt ca 15 kilo igjen før jeg er der jeg skal være, men er i gang i alle fall. Og bevegelse er viktig for å få igang forbrenningen og systemet!
*LilleTroll + spira Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Ser nå at du ikke ammer lenger, da er det bare å gi gass...!
Frøken Freken Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 JEg hadde gått ned en del i vekt før jeg ble gravid, og som du sluttet jeg å amme tidlig (2 måneder.) Nå føler jeg meg litt miss .- ikke bare veier jeg mer enn før, men kroppen ser jo helt anderledes ut. Har vært frodig tidligere også, men da hadde jeg smal midje. Samtidig må jeg innrømme at det er vanskelig å holde seg unna godsaker når jeg har så god tid og livet alikevel består av mye kos...Regner med at det blir travelere når hun begynner å gå!?
husmus &2 Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Jeg la på meg 14 kilo gitt. Vekta stod lenge på 7 kilo så jeg måtte hjelpe til litt selv på slutten 10 kilo forsvant over natten, men de 4 kiloene har på mystisk vis blitt til 6! Sluttet å amme da han var 8 eller 9 uker, MEN, siden jeg synes så synd på meg selv for det så har jeg drøvtygget alt med sukker i siden den gang. Jeg er NØDT til å gjøre noe nå, for det er ikke pent ikke å få lukket vinterjakken sin...
shari_z Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Jeg la på meg ingenting, var faktisk på -3 kg da jeg fødte, og gikk ned 10 kg med en gang etterpå. Men, så er det at vekten går bare oppover. Er redd for å veie meg, men sist jeg veide, hadde den gått opp 5 kg, og kan tenke meg at enda 3-4 kg har kommet. Jeg er overvektig og var så fornøyd at jeg hadde gått ned, men dette her gjør meg så trist. Har også hørt at vekten raser nedover når man ammer, men det stemmer heller ikke for min del. Var helt normalvektig med førsteman, men gikk opp 20 kg under ammingen!!! som har aldri gått vekk. Tvert imot, kom det enda flere før jeg ble gravid igjen. Vet at jeg må ut og trille, men bekkenet er ikke helt bra og har fått beskjed at jeg egentlig ikke skal gå tur enda. Babyen blir 3 mnd imorgen. Blir så lei meg, men heldigvis smiler babyen til meg uansett hva jeg veier, og det gjør meg glad. :-) Kanskje jeg skal prøve vektklubben jeg og.
Litjmora Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Det er nok bare å bite i det sure eplet og begynne å mosjonere ja. Og kutte ut snop, brus og kaker Og som sagt tidligere så er ikke 2 uker lenge! Spis lite og ofte, 4-5 ganger om dagen og trille tur i raskt tempo 30-60min hver dag så skal du nok se det blir fart på sakene. Det gjelder faktisk bare å legge seg i strikken med vektnedgang, desverre så hjelper det lite å klage og syte, bruk energien på å trene Og lykke til :) det kommer nok til å gå bra detta
lillefot Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 He he... Kjenner meg godt igjen i mange av innleggene her. Vekta står bom stille selv om jeg synes jeg spiser lite, ofte og sunt. Prøvde suppedietten før jul og da forsvant 4 kg. Har faktisk ikke lagt på meg mer enn 1 kg etter det ( jula har skylda ), men nedover går det ikke. Så i kveld er det nytt liv med trening. Heia Friskis og Svettis!!
*TuttiFrutti* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2009 Jepp, har skjønt at det er bare å sette i gang med trillingen og det hjelper ikke med sytingen (men det er deilig å få ut frustrasjonen innimellom)! Takk for tips om vektklubb.no - skal sjekke det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå