Gå til innhold

Blødninger

Plikkert70

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er flere som har eller har hatt langvarige blødninger i svangerskapet?

Er nå 17+3 og har blødd siden uke 8.Startet med en mensblødning som varte i 3 dager med på følgende brun/svart utflod. Ble sendt på ul og var veldig nervøs på om det lille hjertet dunket der borte på skjermen, en enorm lettelse og glede strømmet igjennom meg da jeg fikk se det dunkende hjertet på skjermen, det er liv=) kommenterte dette til hun som undersøker meg og hun bekrefte med" ja det er liv, men ser du ikke noe mere da...?" fokuserer litt mere rundt på skjermen og sjokket er stort da jeg oppdager enda et dunkende hjerte litt lengere opp, Tvillinger.Selv om dette sv.skapet ikke var planlagt forlater vi sykehuset med en merkelig følelse av lettelse/fortvilelse.Sjokket har lagt seg og alle gleder seg og ønsker disse to små velkommen.

Men blødningene ser ikke ut til å vil avta, har nå hatt 5 blødninger, blør noen dager med påfølgende mørk utflod(slutten av en mens) Slik har jeg gått i 2. mnd nå og det tar på psykisk, håper hver gan gnår blødningene går over fra friskt blod til utflod at nå har blødningen gitt seg, men det har alltid starte på igjen etter ca ei uke m friskt blod. Har de 3 siste ukene blødd sammenhengende, mye, blør igjennom truser og bukser(styrtblødninger som er mye verre enn en mens. Har vert på 6 ul. til både vanlig ul og spessialister, det ble spekkulert på om det kom fra ei 3 morkake som hadde dannet seg eller fra en blodansamlig, videre til spessialist som mener dette kommer fra en blodansamling.Var på ul for to dager siden og ungene vokser fint og blodgjennomstrømmningen til dem er fin, så blødningene kommer ikke fra morkake eller livmor.Men de kunne ikke garantere noe 100% trodde de at dette skulle gå bra. det som kan skje er at ungene blir forstyrrett over blødning og en ev fødsel starter altfor tidlig. Kryser fingrene og tenker positivt, selv om det er vanskelig når det fosser på..Beklager alle detaljer om blog og gørr. Er det flere med slike opplevelser? hører gjerne fra dere=)

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Føler med deg.

Har selv blødd i snart 3 uker, med 4 dager opphold i mellom. Vært på ul x2. Spiren vokser som den skal, men har fått påvist forliggende morkake samt blødning fra livmorhalsen(ikke fra innsiden). De siste dagene har blødningene vært kraftige og jeg har til dels sterke menssmerter i korsrygg og bekkenbunn. Kommer store blodkoagler og det varierer med friskt og gammelt blod. Gruer meg vanvittig til i morgen da jeg skal på ny ul. Klarer ikke å legge meg å sove....

Har nettopp (september 08) hatt en sa i uke 11, nå er jeg i uke 13. Det er en stor følelsesmessig påkjenning dette her og kan ikke være bra for barnet. Håper jeg slipper å blø så langt ut i svangerskapet som deg, må være helt forferdelig å ikke tørre å glede seg skikkelig.

Ønsker deg all mulig lykke til og håper inderlig det går bra med spirene dine...

• 2 uker senere...

Hei på dere jenter!

Har selv opplevd det samme som dere, stort sett hatt blødninger med noen ukers mellomrom fra uke 8. Er nå i uke 16. Siden jeg har hatt to SA tidligere i høst, gjør dette at jeg er veldig nervøs hver gang jeg opplever nye blødninger. Vert på UL flere ganger og alt ser i midlertidig bare bra ut med den lille. Det jeg lurer på er hvordan dere forholder dere til disse blødningene?Er dere sykemeldt eller jobber dere som vanlig?Jeg er litt fortvilet over alle de ulike svarene jeg får i forhold til hvor vidt jeg skal ta det med ro eller ikke..vet liksom ikke hva som er riktig og galt. Noen sier tren og jobb som vanlig, mens andre anbefaler hvile og ro.. Jobber selv som sykepleier i sykehjem og har masse tunge løft og travel hverdag og har vert sykemeldt store deler av svangerskapet til nå. Lykke til begge to, dette går bra!;)

• 2 måneder senere...

Heisann

Jeg er 14+2 uker på vei i dag og har blødd stort sett sammenhengende i 2 uker. Har vært på ultralyd 2 ganger og har den tredje i morgen. Den lille vokser som den skal. Blødningene varierer fra friskt blod til brun utflod. Kommer bra mye på papiret ved tørk og en del mer om morgenen. Har også fått beskjed om at morkake ligger i fremre vegg og kanskje litt dypt. Ellers er det eneste dem har sagt at så lenge det blør er det 50% sjangs for at det skal gå bra. Synes dette er helt forferdelig. På fredag sluttet blødningene og jeg tillot meg å glede meg igjen. Fortalte om graviditeten til kommende oldemor og lignende, men om kvelden begynte blødningene igjen og skuffelsen slo meg hardt igjen.

Det virker på meg som om det blør mer hvis jeg er i akivitet. Og da er det ikke mye aktivitet som skal til. Jeg har fått beskjed om at jeg må ta d med ro og det er jeg. Men de dagene blødningene har vært litt mindre har jeg gjort litt mer (dratt på besøk og lignede, ikke noe store greier) og da virker det som blødningene blir verre. Jeg er sykemeldt forresten. Hvordan gjør dere dette?

Jeg vil bare si til alle dere som plages med det samme, at jeg ønsker dere alt godt og krysser fingrene for dere. Dette er helt forferdelig å plages med. Og synes de rundt meg har vanskelig for å forstå hvor hardt det egentlig er. Det verste synes jeg, er etter ultralyden da jeg egentlig skal glede meg stort over å ha sedd den lille spiren romstere rundt, ikke klarer det. Hver gang man ser det lille underet synes jeg tanken på at jeg kan miste det, blir verre og verre. Så alle mine beste og varmeste tanker til dere!!!

• 3 uker senere...

Jeg har også hatt blødninger av og på gjennom hele svangerskapet. Er i uke 19 og fosteret vokser normalt. De har funnet vevsforandringer på livmorveggen/morkaka. Jeg skal til overlege om noen dager. Håper så inderlig at det går bra. Utrolig tungt. Sliten av å være så plaget. Lykke til. Flott om dere kan skrive litt om hvordan det har gått og om dere har fått svar på hva som er årsaken.

jeg har hatt blødning i tre uker sammenhengende etter en trolig SA av en av to tvillinger, i uke 8 til 11.. Så trodde jeg at jeg kunne slappe av, men så har det kommet småblødninger og kraftige blødninger om hverandre her, og har vært på fire ultralyder, den femte kommer nå førstkommende tirsdag.. Legen sier det er veldig usikkert hva blødningen kommer av og at det er en viss risiko med dette... Men nevnte noe om morkake og livmorhals, litt forvirret selv, og får vel endelig svar nå på tirsdag.. ( Er nå 15+3)

Krysser fingre og tær for meg selv og alle sammen som sliter !! :)

• 2 måneder senere...

Annonse

Hei alle dere.

Tenkte å oppmuntre dere litt med min historie.

Forrige svangerskap begynte jeg å blø i uke 11 og blødde til uke 27! Det startet med en styrtblødning med friskt blod og jeg fikk vel mer eller mindre beskjed om å komme til utskrapning dagen etter. Jeg ga meg ikke og dro på ekstra ul og der var en sorek liten kar inni:)

Videre kom og gikk blødningene, varierte mellom friskt og gammelt svart blod. De så en antydning til annen morkake og jeg blødde fra innsiden av livmoren. Det lå store koagler der som tømte seg jevnlig. Det vat svært slitsomt psykisk og jeg var litt langt nede kan man si.

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet.

Men jeg vil bare fortelle dere at DET GIKK BRA:) :) :)

En stor frisk vakker gutt født til termin:)

Håper dette var en liten trøst:) Så vil tiden vise om det blir flere på meg :)

Lykke til alle sammen.

Godt å lese at det går bra også :) Har blødd ganske mye hver dag i en mnd. nå å det er slitsomt psykisk. Har vært inn å ut av sykehuset på sjekk for å finne ut hva det kommer av men er bare sånn at jeg blør fra livmormunnen, slimhinnene og tappen...ingenting i veien med selve svangerskapet var siste beskjed. Har ikke hatt samleie eller noe som kan føre til blødningene heller. Sist jeg var inne på sjekk blødde jeg utrulig masse og legen stusset veldig. JM har gitt meg beskjed om å forbrede meg på at det kan gå galt. Er i uke 21 nå.

Hei. Oppdatering fra meg som startet denne tråden. Jeg blødde helt frem til uke 23, vannet gikk hos tvilling 1 i uke 23 på dagen. Ble innlagt og fikk antibiotika mot infeksjon og lungemodningssprøyter. 23+4 på morgenen våkner jeg med rier, det er ikke til å ta feil av fødselen er igang. Guttene levde da de kom til men vi fikk desverre bare beholde de i en og to dager, de var ikke sterke nok til og starte på livet.

Jeg hadde hatt en infeksjon i morkaka, dette mente de at forårsaket vannavgangen så tidelig, og grunnen til infeksjonen kunne vere at jeg hadde gått så lenge med blødninger, samt at tvillinger er et risikosvangerskap. Hadde jeg vert klar over dette mtp infeksjonsfaren så hadde jeg bedt om antibitikakur som forebyggende tidligere i svangerskapet. Men man har jo god tro på at de på sykehuset skriver ut slikt om det skulle vere nødvendig og. Så jenter om det ikke gir seg med blødningene så spør om det er mulig å få antibiotika, det koster så lite.

Blødde også i mitt andre svangerskap, og det gikk veldig bra, i dag ei flott jente på 15 år=)

Lykke til videre alle sammen, sjansen for komplikasjoner er mye mindre med en i magen. Og selv om dere har fått beskjed om å lev som normalt, noe jeg fikk, hadde jeg villet tatt det ekstra med ro alikevell. Tvi-tvi=)

• 3 uker senere...

Heisann! Jeg sliter også med blødninger. Har hatt store blødninger av og på siden uke 11+5. Er i dag i uke 18+4.. Det varierer fra skikkelig styrtblødninger til brun utflod. Blødningene blir større ved aktivitet.. Skikkeligt ekkelt,og det sliter på psykisk.. Har vært på to ultralyder og alt ser bra ut med den lille,skal på ny ul på tirsdag. Må si jeg gruer meg litt til det. Men håper de kan finne ut hvorfor jeg blør så mye. Min lege mener det kan være at morkaken har revnet litt på siden.. Andre som har opplevd det? Håper bare ikke morkaken revner mer... Noen som har opplevd morkakesvikt? Begynner og tenke på så mye når en går me disse blødningene.. Off.. Lykke til til dere andre også:-)

Har fortsatt blødninger her. Er 24 uker nå. Er fortsatt sykemeldt pga bekkenløsning, men den er blitt litt bedre nå så legen vil prøve meg ut i jobb når den går ut om en liten uke. Jeg vil IKKE jobbe når jeg går å blør å blør slikt :( Har lest om så mange som mister og som bare blør uten noen spesiell grunn. å jeg vil IKKE ta sjangsen.

• 1 måned senere...

Kan oppdatere min situasjon ;) Jeg gikk med blødninger fra uke 18 til ca 27/28. Fikk antibiotika mot bakteriell vaginose (jeg maste flere ganger på om det kunne være det pga lukten, utflod var vanskelig å se pga blødningene). Fikk antibiotika og blødningene stoppet på dag tre etter start av kuren og har nå vært blødningsfri i ca 2 uker!!! Ikke en dråpe ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...