Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fulgt litt med på dette forumet i det siste, og nå våger jeg meg med et innlegg. Jeg fyller 30 i år, er samboer med en jente og planlegger å begynne på "prosjekt baby" i løpet av 2009.

Jeg syns det er mye å finne ut av, så erfaringene som dere som har gått løpet tidligere har gjort, vil helt sikkert være veldig gode å ha med seg! Jeg har tenkt å samle alle relevante linker og opplysninger i en blogg:

http://fruburlefot.blogspot.com/

Så blir det kanskje lettere for andre å finne ut av hvordan man skal gå frem.

Men så er spørsmålet da... hvor begynner man? Er fastlegen første stopp? Alle tips mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen!

Dere kan begynne med å finne ut hvilken klinikk dere vil bruke.

Jeg har brukt Stork, og vært kjempe fornøyd!

Anbefales på det varmeste, om man ikke må ha hjelp til ivf (prøverør).

Jeg sendte en mail til Stork , og bad om info. de sendte meg mye papirer, bla en oversikt over de testene de krevde av meg. Når jeg mottok det, bestilte jeg time hos fastlegen for å ta prøvene.

Mer om min vei til vidundret som romsterer i magen min nå finner du i bloggen min. Det har vært en lang vei, og jeg har forsøkt å skrive så informativt som mulig, slik at ikke andre trenger gjøre mine "feil".

En ting til jeg hadde gjort med en gang, var å finne eggløsning eller el som det kalles her.

Jeg mistet min første tur til Danmark pga noen dårlige eggløsnings tester. Jeg sverger KUN til Clear Blue digital - som du kan kjøpe for under 200 kr på billignet. Jeg kom meg som sagt ikke til DK med noen andre el tester, og jeg kom forsent da jeg kun scannet/ultralyd hos gyn. og satte el sprøyte. De tre andre gangene brukte jeg Cleare blue digital og ble gravid alle tre gangene!

Lykke lykke til!

Det blir gøy å følge deg på din vei, håper den blir kort ;-)

Skrevet

I tilleg til å bestille time til fastlege, bestilte jeg også time hos gynekolog for å få henvisning til HSG veldig tidlig. Dette viste seg nemlig for mitt vedkommende å ta ganske lang tid. Det skader ihvertfall ikke be om time og henvisning :)

Lykke til!!

Skrevet

Sånne som deg gjør det helt utolig mye enklere å be om hjelp i en utgangspunktet kronglete prosess!

God støtte for nye og de som har fulgt med på forumet en stund.

Takk for at du er en god representant for oss andre! :)

Ugla!

Skrevet

Anbefaler deg å finne en god gynekolog m UL som kan følge deg opp. Ikke alle finner EL like lett og da er det godt med en gyn som kan hjelpe til å måle follikler og se når EL nærmer seg.

Eller har du jo fått mye god info over her, en finner jo også masse informasjon på nettsidene til de ulike klinikkene.

Forbered deg på at livet ditt blir satt litt "på vent" i prøvertiden. Det er en altoppslukende tid hvor en enten leter etter eggløsning- hiver seg på et fly til Køben - eller venter på å teste. Og, det kan bli noen nedturer før oppturen kommer !!

Ønsker dere masse lykke til og håper det ikke blir så mange turer nedover før spiren sitter :-)

Skrevet

Morn, og velkommen!

Jeg har skrevet antydninger til en bruksanvisning på dette forumet: http://onskebarn.no/forum/forumdisplay.php?f=568 - står litt om både Norge og Danmark for lesbiske.

Å velge en klinikk, forholde seg til åpen/anonym donor og kontakte fastlegen er gode begynnelser. Hadde vi skullet begynne prosessen nå tror jeg egentlig vi hadde satset på å ha forsøkene i Norge, med mindre dere har motforestillinger mot åpen donor. Volvat inseminerer for rundt 10,000 nå, og det er vel mye det samme man må ut med for en dansketur og sikkert langt mindre stress. Riksen og Haugesund er på gli, om enn ikke praktiserende lesbespermere helt ennå - de mottar henvisninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...