Gå til innhold

Hvor mye spiser deres 4-5 mnd pr måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Snuppa vår på 4,5 md har for inntil ca en uke siden spist ca 160 ferdig mme pr måltid. Men nå virker hun fullstendig uinteressert og er ikke glad i den flaska lenger. Nå er jeg glad hvis jeg får i henne 100 ml, og det er vel litt lite...

Ikke interessert i mat, og det er ikke snakk om å ligge på fanget untatt på natta, da spiser hun også mer. Kanskje hun er mett etter natta tenker jeg, men i natt spiste hun 60 ml og var ikke sulten til frokost.

Hun er i fin form, og helsesøstra sier jeg bare skal avvente litt. Ikke noe flink med grøt heller, hun er bare mer interessert i verden for tida kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppelure er født 07.09. Hun varierer mellom 120 og 180ml per måltid. Har også hatt dager der hun spiser veldig lite, tror kanskje hun hadde litt vondt i halsen da - for hun var en anelse hes og fektet veldig når hun åt.

Hvor mye spiser jenta di per døgn og hvor stor er hun?

Har hun døgninntak over 10% av egen vekt ville jeg prøvd å ikke bekymre meg. Jenta mi har spist ca 11% av sin vekt stort sett hele tiden, men jeg har prøvd å la være å telle mililiter og heller veie henne regelmessig. Har ikke begynt m grøt.

Har du prøvd å bytte mme-merke? Har hlrt at noen barn kan bli litt matleie.

Skrevet

Snuppa mi var også sånn ei periode. Da byttet jeg flaske smokk til en str større. Da ble plutselig interesant med mat igjen. På henne var det rett og slett at det gikk for sakte og mistet interessen halveis i flaska og "gadd" liksom ikke suge mer.

Skrevet

Godt å høre at det er fler som har hatt det sånn, er så frustrerende når det er noe som har med mat å gjøre. Først er en lei seg for at puppen ikke "virka", og når en har avfunnet seg med flaska så funker ikke det heller, liksom... Hun er i godt hold, så det er ingen fare og humøret er på topp. Når jeg tenker etter så gulper hun jo nesten ikke noe nå. Skal se at det at hun ikke gulper gjør at hun får i seg like mye som hun har gjort før. For hun har virkelig vært "lekk".

Har prøvd med større smokker i dag, men da ble sjokket enda større ;o) Jeg prøver å bytte merke, tror rett og slett hun er lei den melka.

Skrevet

Snuppa her er 5 mn og spiser ca 100 - 120 ml. Har gjort det en godt stund. Virker litt lite synes jeg, men hun legger fint på seg.

Skrevet

Hei!

Vi måtte også slutte med å amme etter en periode med bare trøbbel. Vesla ville ikke spise nok og det ble bare surving.

Med flaske ble alt mye bedre en stund. Så var vi igang igjen. Hun spiste lite og uregelmessig.

Vår løsning er kanskje litt vill i forhold til deres problem da. Men vi begynte å lese på nettet og fant ut at hun mest sannsynelig har KISS. For når vi legge henne på venstre side spiser hun bra og normalt. Legger vi henne på høyre side som jeg har en uvane for å gjøre spiser hun ikke halvparten engang og det blir bare skriking.

Håper problemet løser seg for deg.

Min datter på 4 mnd spiser gjennomsnittelig 140-160 ml pr måltid!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...